Цената, по която се наказват нарушенията, все още не е по-висока от цената за коректните потребители, алармират от ЧЕЗ Разпределение България. От електроразпределителната компания искат налагането на нови правила и санкции.
Според тях с приемането на нови правила, чрез които цената и периодът за доткасуване да бъдат увеличени, ще бъде създаден баланс и ще бъдат реално предприети възпиращи мерки срещу некоректните потребители.
За последното полугодие компанията ръст с 14% на случаите на кражби на електроенергия за първите. За първите 6 месеца на 2017 г. случаите са 3778, а през миналогодишният период броят им е 3322.
Дори и след увеличението на цената за технологичен разход, по която се дотаксува електроенергия на нарушителите, тя все още не е по-висока от цената, която заплащат коректните потребители.
ЧЕЗ Разпределение извършва регулярни проверки, акции на случаен принцип и работи по сигнали, за да се намали броят кражбите на електроенергия.
nera-felina
на 24.08.2017 в 12:38:14 #2Ами като е неизправно ЕРП-ТО и не връщат надвзетите суми, се съдят, няма друг начин.
babaiaga
на 06.08.2017 в 14:10:06 #1А какво правим, ако се установи нередност с електромер на някое от ЕРП-тата? Давам пример: Познат с магазин, в който има една кафе машина и една хладилна витрина изведнъж започва да плаща по 1300 лева сметки за ток. Обажда се в ЕВН, за да каже че има нещо нередно. Докато дойде проверката минават към 3 месеца, през които той си плаща по 1300 лева ток. Идва проверка, хората си свършиха работата и усатновиха, че електромера е повреден, и отчита повече. Смениха му го, и сметките се върнаха на нормалното ниво от 200-250 лева, както си бяха преди повредата. Хайде сега някой да познае - дали му върнаха пари за тези 3 месеца, в които е плащал завишени сметки?