3600 клиенти на ЧЕЗ отново са останали без ток заради повредени кабели, съобщават от компанията.
От началото на седмицата при несъгласувани изкопни дейности са били повредени два кабела на електроразпределителното дружество. Това е станало причина на 7 ноември от 13.06 до 14.10 часа без ток да са 1720 клиенти на ЧЕЗ от Ботевград, Правец и Трудовец. На 8 ноември близо 600 жители на столичния кв. "Илиянци" са стояли без ток от 16.42 до 16.58 часа.
Заради незаконна сеч без електрозахранване във вчерашния ден са останали още 1278 домакинства.
Директорът "Експлоатация и поддържане" в ЧЕЗ Разпределение Васил Василев обясни, че аварийните екипи на дружеството са реагирали бързо при локализиране и отстраняване на повредите. По думите му обаче дори и краткотрайното прекъсване на електрозахранването създава дискомфорт и нарушава спокойствието на потребителите.
Над 4500 клиенти на ЧЕЗ са били с прекъснато електрозахранване от началото на ноември заради изкопни дейности от строителни фирми. Те са скъсали три кабела.
Заради изкопни работи на други компании 919 000 домакинства са стояли без ток в продължение на общо 1274 часа през 2015 година.
От ЧЕЗ подчертават, че освен неудобства за гражданите, скъсването на кабели причинява непредвидени разходи за отстраняване на щетите и отклонява ресурси, които можели да се използват за подобряване на услугата.
От електроразпределителното дружество призовават за стриктно спазване на съгласувателните процедури. Компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности, могат да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010, уточняват от ЧЕЗ.