Само месец се пази детайлната информация за топлоподаването. Това подчерта в предаването "Седмицата" по Дарик омбудсманът Мая Манолова и посъветва столичаните, които имат намерение да пускат жалби в Топлофикация-София, да не отлагат дълго това.

"Направих консултации със специалисти, занимаващи се с доставка на топломери. Убедих се, че те отчитат топлоенергията, влизаща в сградата, ден по ден, час по час. Тази информация обаче се пази 30 дни в дигиталната памет, а после изчезва", обясни Манолова.

По нейни думи след зануляването на данните абонатите няма да могат да докажат колко реално са били ощетени по време на аварията, оставила няколко квартала в София без парно и вода.

 

"Хората, които искат да подадат жалби, трябва да идат в деловодството на Топлофикация и да искат да бъде направена справка в тяхно присъствие от топломера, намиращ се в абонатната станция в блока", каза още омбудсманът.

Според нея трябва да се разясни как точно ще бъдат обезщетени ощетените хора.

Междувременно, поради авария на топлопровод днес бе спряно топлоподаването към част от столичния кв. "Лозенец". Аварията вече е отстранена и топлоподаването вече е възстановено, съобщиха по-късно от дружеството.