1309 клиенти на ЧЕЗ в ж. к. "Свобода и ж. к. "Бенковски" останаха без електрозахранване, след като строителна фирма скъса кабел на компанията. Инцидентът е станал по време на строително-монтажни дейности в София. Електрозахранването е било прекъснато от 14:46 часа до 15:28 часа вчера, съобщават от ЧЕЗ.

От компанията уверяват, че дежурните им екипи са реагирали незабавно и са отстранили нанесените повреди на съоръжението максимално бързо.

От ЧЕЗ изтъкват, че това е 17-ият случай от началото на октомври, в който строителни фирми прекъсват електрозахранването на обслужваната от ЧЕЗ територия в Западна България. До това се стига заради невнимателни или несъгласувани изкопни и строително-монтажни дейности. Вследствие на прекъсването се причиняват неудобства на гражданите и непредвидени разходи за отстраняване на щетите, подчертават от електроразпределителното дружество.

От ЧЕЗ са категорични, че ще предявят претенции за нанесени имуществени щети. Това ще стане на базата на изготвения констативен протокол за причинената от фирмата авария.

От ЧЕЗ призовават стриктно да се спазват съгласувателните процедури и компаниите, които извършват строителни и ремонтни дейности да подават съобщения за предстоящи изкопни работи поне една седмица предварително на факс 02/92 92 551, на имейл адрес zaklienta@cez.bg, както и на денонощната телефонна линия 0700 10 010.

919 000 домакинства са стояли без електричество в продължение на общо 1274 часа през 2015 г. поради несъобразени изкопни работи.