Националната агенция за приходите ще изгради изцяло нов портал за електронни услуги, който значително ще улесни потребителите при декларирането и плащането на данъците и осигурителните вноски. Това ще стане до средата на 2021 г., съобщиха от НАП.

По време на данъчната кампания тази година над 80% от физическите лица са декларирали доходите си онлайн, припомни Росен Бъчваров, директор на дирекция "Комуникации и протокол" на НАП. Той допълни, че близо 90% от цялата комуникация между приходната агенция и потребителите се извършва по електронен път, като онлайн са разменят над 80 милиона документа годишно.

Очаква се да има много подобрения и се добавя конкретен набор от нови електронни услуги, стана ясно от думите на Росен Бъчваров.

Съществуващите е-услуги ще бъдат в новия портал по такъв начин, че да не се налага потребителите да въвеждат нови данни, да ходят до офис на НАП или да подават допълнителни документи, ако не желаят да разширят обхвата на вече ползваните от тях услуги. Това обясни директорът на IT дирекцията на НАП Малина Панайотова.

Новата платформа ще предостави възможност за достъп до услугите на приходната администрация, освен с квалифициран електронен подпис (КЕП) и ПИК на НАП, но и с издаден от ЕС КЕП и чрез интеграция със системата за електронна автентикация, поддържана от Държавна агенция "Електронно управление".

Сред специфичните цели на изпълнявания проект са, освен повишаване качеството и бързината на предоставяните от НАП електронни административни услуги, така и осигуряването на надеждност, сигурност и непрекъсваемост дейността на ведомството, чрез обновяване на технологичната среда, позволяваща предоставянето на съвременни електронни услуги, базирани на SOA (Service oriented architecture).

Общата стойност на проекта е 2 577 110,81 лв., от които 2 190 544,19 лв. европейско финансиране и 386 566,62 лв. - национално съфинансиране.