Правителството планира да въведе по-ниски данъци за автомобилите, които замърсяват по-малко околната среда. Това обяви финансовият министър Симеон Дянков пред инвеститори, цитиран от БНР.
Финансистите все още правят изчисления с колко ще се намалят данъчните ставки, но според Дянков преференциите ще важат и за нови, и за стари автомобили, ако отговарят на екоизискванията на Евросъюза. По-ниски данъци вероятно ще започнат да се плащат от 2012 година.
Правим анализ на пазара на коли в България - нови коли и втора употреба. На базата на този анализ да преценим дали е хубаво, както в много държави от ЕС, България също да има политика за подкрепа на екологически по-чистите коли, заяви финансовият министър.
По думите му анализът „трябва да се прави за чисти нови, не толкова чисти нови, чисти стари и нетолкова чисти стари."
По повод коментарите, че парите в бюджета за тази година, заделени за непредвидени разходи, вече са свършили Дянков бе категоричен: „В него продължава да има пари."
boris
на 19.10.2010 в 13:16:32 #13да ама сме много далече от времето, когато хората ще карат 20-годишне возила, просто защото така им е кеф.
mitkonice
на 19.10.2010 в 12:46:41 #12Най-накрая. Принципът в ЕС е мърсящ-плащач. Колегата с примера за Жигулата е абсолютно прав.
mrasnika
на 19.10.2010 в 12:16:00 #11smirn0ff | 19.10.2010 11:00 Ами карай 20 годишна жигула бе пич, има начин и данъка ще ти е 20 лв!
smirn0ff
на 19.10.2010 в 12:00:04 #10ами на моята кола вредните и емисии са 115гр , а плащам 300лв данък защо питам аз, като за една 20г жигула се плащат 15лв, а дими 300 пъти повече?!
gg_
на 19.10.2010 в 11:50:21 #9да не говорим че растенията освен от CO2 се нуждаят от вода, топлина и светлина т.н. глобално затопляне , потоп и незнам си кво е като пържоли и гергьовско агне за растенията планетата има естествени механизми за баланс.. ние не сме първите нито последните тук.. така че "уче`ните" да не си вярват толкова.. напоследък има толкова много фалш.. едва ли не и началото на вселената разбраха.. нищо не са разбрали .. не знаем и 1/1000000 от истините за светът около нас
gg_
на 19.10.2010 в 11:43:07 #8аман от псевдоучени и тяхните глупости -- парников ефект ненам си какъв ефект - тъпите учени да фане секи да засади по 10 дръвчета и само така ще стане въздуха по-чист а не да изсичат всеки ден сумати гори... въглеродния диоксид не е парников газ, той е продукт за растителност.. колкото повече CO2 има - толкова повече растения и зеленина http://co2isgreen.org
Silverdevil
на 19.10.2010 в 11:09:53 #7Та за коня става въпрос : колко СО2 отделя само като диша ? И тва което изкарва през "ауспуха" и то бая СО2 отделя. Така че екоданък и за него ... винетка на каруцата.
boris
на 19.10.2010 в 11:00:53 #6А като са толкова загрижени за природата, с какво ще стимулират хората които използват за придвижване кон? Досегашната практика е даже дискриминационна, към хората избрали, този най екологичен начин за предвижване. Особено в ценровете на големите градове, къдео уж проблемът с газовете и шума бил най-голям?
max_power
на 19.10.2010 в 10:52:16 #5Имаше едно писание някъде, че самото производство на автомобила е мръсно. Неговата експлоатация има малък дял в замърсяването. Но нали това не се вижда в градовете...
naskotop
на 19.10.2010 в 09:40:44 #4Не виждам какво значение има дали са стари или нови - нали критерият е дали са чисти или не са. Ако си купя чисто нов Хамър, ще бъде малко нагло да чакам еко-преференции...
Bateto
на 18.10.2010 в 16:50:27 #3Минувач, ТЕЦовете обаче не се намират в центровете на големите градове. При всички случаи въздуха в градовете ще стане много по-чист ако се мине на електромобили.
Минувач
на 18.10.2010 в 16:38:16 #2Ще минем на коли с ток. Щвейцарски учени всяха смут сред любителите на електромобили, като оповестиха резултатите от проведено от тях проучване за влиянието върху околната среда на различни видове двигатели и типове енергия. Учените от Швейцарската правителствена изследователска лаборатория (EMPA) са стигнали до извода, че като цяло дизеловите двигатели са по-малко вредни от електрическите, въпреки че първите отделят сажди, а вторите не. Заключенията са базирани на факта, че в момента голяма част от електричеството, използвано за електромобилите се добива чрез изгаряне на въглища или газ. Швейцарците са доказали, че съвременен дизелов двигател с вътрешно горене, чийто среден разход на гориво е 3.9л/100км., замърсява по-малко околната среда, отколкото електрически, ако се вземе предвид производствената част на електроенергията. В края на своя доклад обаче, учените уточняват, че са твърдо за развитието на електрическите превозни средства, но енергията за тях трябва да бъде добивана от ядрени, слънчеви, вятърни или водни електроцентрали. А докато не стане така е препоръчително да се използват модерни дизелови агрегати. ... Ходенето пеш замърсява повече природната среда, отколкото пътуването с кола: за производството на храната, която изгаряме (жито, фураж, сготвяне) се изразходва повече енергия отколкото, ако се използва гориво за предвижването!
Abadbobata
на 18.10.2010 в 16:33:36 #1Е крайно време беше. Не може оня с 25 годишния Вартбург, дето в резервоара се сипва МАСЛО, да плаща по-малък данък от един хибрид, като Toyota Prius.