В средата на 50-те години се появяват едни от първите истински големи пасажерски самолети. С тях идва и нуждата от големи и мощни возила, които да теглят тези самолети по пистите на летищата - функция, извършвана до този момент предимно от трактори или специални камиони.

Руснаците обаче решават, че ще подходят по типично техен си начин към това ново изискване на индустрията. Построяват возило, което хем е достатъчно мощно, за да понесе теглото на самолетите, хем е достатъчно атрактивна първа гледка за всички пристигащи в страната чужденци.

Така се ражда и най-големият седан създаван някога - МАЗ-541.

Снимка 351699

Източник: Facebook

Колата представлява 7.8-метрово возило, което е високо 2.8 метра и е широко 3.4. Цялата тази огромна купчина ламарини е завършена с овални и меки извивки, и респектираща (модерна за времето си) предна решетка.

Зад решетката се крие един огромен V12 двигател, взет от съветски танк Т-34, който е с капацитет от 33 литра и с мощност от 500 коня, и се нуждае от около пет литра нафта, за да измине разстояние от един километър.

Снимка 351700

Източник: Facebook

Цялата машина тежи около 30 тона и може да тегли товари с тегло до 100 тона.

Друг любопитен факт за возилото е, че има два волана и две места за водачи, като вторият извършва управлението на заден ход.

Не е известно точно колко броя от МАЗ-541 са били произведени навремето, като някои спекулират, че са били общо между три и десет. В момента е почти невъзможно да видим машината на живо, тъй като не е известно къде се помещават оцелелите екземпляри.