Пострадалите при инцидент днес военнослужещи от състава на ВМС са настанени във Военната болница във Варна, съобщиха от Министерството на отбраната.
При първоначалния медицински преглед е установено, че командирът на екипажа капитан Георги Анастасов е тежко пострадал с опасност за живота. Останалите двама членове на екипажа - капитан Павел Симеонов и капитан Анатоли Апостолов са адекватни, без опасност за живота.
Кап. Анастасов е преминал двегодишно обучение за пълноценно усвояване на новопридобитата авиационна техника - вертолет "Пантер". От 2014 година е командир на екипаж на вертолет "Пантер".
Пострадалите военнослужещи са транспортирани и настанени във Военната болница във Варна. Междувременно близките им са уведомени за инцидента.
Френският вертолет "Пантер" падна в Черно море по време на тактическото учение "Черно море - 2017 г.". Това стана в петък, 9 юни, при маневра след изпълнена задача "артилерийска стрелба по надводна цел". Това стана на 7 мили източно от устието на река Камчия.
Хеликоптерът е от състава на военно формирование 36 940. Членовете на екипажа са извадени от водата и са транспортирани на борда на намиращите се в близост военен катер и фрегата.
По случая се води разследване, уверяват от МО.
Припомняме, авиобаза "Чайка" е създадена през септември 1998 г. Към 2016 г. там бе базирана вертолетна ескадрила на Военноморските сили. В ескадрилата са включени 3 вертолета "Panther" (Eurocopter AS565 Panther). Първият от тези три хеликоптера е приет на въоръжение на 9 октомври 2011 г. България отказа останалите 3 вертолета по договора заради недостиг на средства.
В ескадрилата са включени и 3 вертолета за борба с подводници "Ми-14". Те са заземени, защото не са модернизирани.
От 1 август 2012 г. вертолетите "Panther" носят денонощно дежурство за участие в операции по търсене, спасяване и оказване на помощ на бедстващи кораби и летателни апарати.
plamen-yordanov
на 09.06.2017 в 19:15:36 #2rumene не дрънкай глупости.Жалко за момчето-мъчело се е да изпълни задача,която може и да е стандартна за пилотите на НАТО,но за която нашите пилоти, най-вероятно не са съвсем подготвени с три пъти по-малко летателни часове
rumen221
на 09.06.2017 в 16:24:34 #1Приятели, . Занаята на "Шофьорите на самолети и вертолети" не е за всеки... Всъщност много малко са хората които могат да го вършат, но дори и способните за този занаят са длъжни да помнят поговорката на Великия Български Народ...: - "ЕДНО Е ДА ИСКАШ, ДРУГО Е ДА МОЖЕШ, А ТРЕТО И ЧЕТВЪРТО Е ДА ГО ПРАВИШ...!" (...някои си въобразяват, че е измислена от Н.Хайтов… Той просто я цитира…) . И още нещо винаги съм повтарял с години…: - Полетите на голяма, средна и малка височина, всякой ги може, но… полетите на пределно малка височина не са за всякоя кратуна… (… ха да видим умниците знаят ли оригинала…) . Във въздуха живота на никой некадърник, партиен активист или самовлюбен глупак не е спасен…, от Партийна книжка, протекции или високо самомнение…, а само от 90% Летателна подготовка и 10% божия дарба… .