Пропиляното време в социални мрежи като Фейсбук и Туитър струва на британския бизнес прекалено скъпо. На 1,38 млрд. лири възлизат загубите, които понася британската икономика годишно.

Това показват резултатите от актуално проучване, цитирани от "Дойче веле".

Според допитването, проведено сред 1 460 души, над половината от офис служителите използват Туитър и Фейсбук в работно време и признават, че пропиляват по този начин средно по 40 минути седмично.

Една трета от анкетираните казват, че в сайтовете изтича конфиденциална корпоративна информация, което засилва опасенията на работодателите.

"Социалните мрежи може да са полезни, когато се използват за служебни нужди, но фирмите трябва да са нащрек - тези сайтове не винаги се използват по работа", казва един от авторите на проучването.

75% от анкетираните твърдят, че работодателят им не е определил конкретни правила за използването на социалните мрежи в работно време. 84% заявяват, че сами трябва да решават каква информация публикуват.

Миналата година служители от "Бритиш еъруейс" използваха Фейсбук, за да се оплачат от "глупавия американски акцент". Техни колеги от "Върджин атлантик" пък нарекоха някои от пасажерите "гамени".