
А германците спокойно си мълчат - в сектора на високоскоростните влакове води техният ICE. Също и в износа Siemens води пред Alstom и за това си има основателна причина - твърди Handelsblatt.
На базата на модела ICE 3 Siemens пусна продукта си Velaro. В Испания бяха продадени 25 влака, друга поръчка за осем броя дойде от Русия - за планираната скоростна отсечка Москва - Санкт Петербург. В следващите години 60 Velaro ще се движат в Китай - те ще бъдат изцяло произведени в китайски завод, предаде Money.bg .
Докато френският TGV в принципа си е един класически влак, задвижван от два локомотива - един отпред и един отзад, то ICE 3, предназначен за скоростната отсечка Кьолн - Франкфурт, е влак без локомотив: всичките задвижващи компоненти са внедрени в корпуса на влака.
Това има преимущества за железопътния състав. Тъй като няма тежки локомотиви, екипировката за отсечките е по-скромна. Тъй като автомотрисите са по-леки, композицията пътува по-бързо и икономично.
На новата високоскоростна отсечка от Париж до Лотарингия след декември конкурентите Siemens и Alstom ще имат възможността действително да сравнят постиженията си. Двете алтернативи: класическият задвижван от локомотив TGV за френската държавна железница SNCF и ICE 3 за Deutschen Bahn, ще могат да развиват до 320 км/ч. Германският влак свързва Франкфурт и Париж през Саарбрюкен, а френският - Париж с Щутгарт през Страсбург.