Германският парламент даде окончателно одобрение на плановете за въвеждане на такси за магистралите за леките автомобили, съобщава "Асошиейтед прес".

Горната камара на германския парламент одобри плана, след като противниците на инициативата не успяха да съберат мнозинство, за да попречат на въвеждането на таксите.

Таксите, за чието въвеждане инициативата беше на най-малката от трите управляващи германски партии - Християнсоциалния съюз, беше масово разкритикувана и за известно време въвеждането ѝ беше отложено заради спор с Европейския съюз.

Европейската комисия твърдеше, че първоначалният план на Германия бил дискриминационен към собствениците на негермански автомобили, тъй като той би позволил на собствениците на автомобили, регистрирани в Германия, да им се приспадне таксата от годишния данък за превозните средства.

Съгласно компромиса, обявен през декември миналата година, таксата сега ще взима предвид колко всяка кола замърсява околната среда, като колите на газ ще плащат по-малко от тези на дизел

Германия планира да започне събирането на пътните такси от 2019 г. Германия има около 13 хил. км магистрална мрежа. 

Междувременно Австрия обяви, че ще подаде съдебен иск срещу планираната пътна такса в Германия. Това обяви австрийският транспортен министър Йорг Лайхтфрид, малко след като планът мина през горната камара на германския парламент.

Таксата за леките коли ще бъде до 130 евро годишно, но германците ще могат да възстановят разхода чрез данъчни отстъпки. Според Австрия това е дискриминация.

"Смятам, че тази такса е дискриминационна и не е съвместима с правото на Европейския съюз, и поради тази причина ние ще подадем иск в съда", изтъкна министърът пред австрийската телевизия ORF.