Най-големият профсъюз в Германия, IG Metall, предложи да се премине към четиридневна работна седмица, за да се защитят работните места, застрашени от икономическите последици от кризата с коронавируса, предаде "Ройтерс".

Синдикатът IG Metall защитава интересите на 2.3 милиона служители в автомобилостроенето.

Коронавирусът пак настъпва в Германия

Коронавирусът пак настъпва в Германия

Институт "Роберт Кох" отчете 1226 нови случая

Кризата с коронавируса излага на риск около 300 000 работни места в германската автомобилна индустрия, обяви миналия месец член на борда на IG Metall.

"Четиридневната работна седмица би могла да запази работните места в застрашената автомобилна индустрия", обяви председателят на IG Metall Йорг Хофман.

Постепенното преминаване към електрически автомобили също заплашва десетки хиляди работни места на хора, заети в сектора - производство на двигатели и скоростни кутии.

Икономиката на Германия с най-голямото забавяне от ВСВ
Обновена

Икономиката на Германия с най-голямото забавяне от ВСВ

Спад от 10,1%

Хофман смята, че ако в целия сектор се споразумеят да съкратят работното време, това ще позволи задържането на квалифицираните кадри и ще спести разходите за обезщетения, които също никак не са малки.

Хофман също призова правителството да удължи краткосрочните трудови обезщетения, които омекотиха удара от пандемията. Сега той предлага те да се изплащат 24 месеца, а не както до сега - 21 месеца.

Четиридневната работна седмица би била форма на държавна помощ, която ще позволи на работодателите да преминат през икономическата криза.

В момента около 5.6 милиона германци се възползват от възможността да работят по-малко часове, регистрират от изследователския институт Ifo.

През 2018 г. след поредица от стачки, синдикатът на IG Metall постигна споразумение с работодателите, което даде възможност на служителите да работят по 28 часа седмично в период до две години, в които те се грижат за децата си или за свои възрастни роднини.