И Берлин вече не иска да подкрепя забраната за продажба на превозни средства с двигатели с вътрешно горене през 2035 г. в Европейския съюз. Това е отношение, което събужда сред индустриалците стария дебат, който никога не се е затварял между прехода и разрива, отбелязва Филип Есканде, икономически журналист в анализ за le monde.

Германската автомобилна индустрия иска отсрочка за своите бензинови двигатели, осъдени от Европейската комисия да бъдат погребани през 2035 година. Поне това разбираме от обрата, който Брюксел вижда, след като Берлин заплашва повече да не одобрява планирано за тази дата спиране на термичните двигатели.

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг, яростен защитник на мощната германска автомобилна индустрия, се възползва от политическата промяна в Италия, за да създаде тази заплаха, но неговото отношение събужда стария, безкраен дебат: Трябва ли безкрайно да подобряваме бензиновите двигатели, да ги оборудваме с така нареченото "чисто" гориво или да ги забраняваме? По отношение на иновациите, новото, в този случай електрическият автомобил, винаги се стреми да убие старото, за да го замени, коментира журналистът. Това не винаги е ефективно и често отнема повече време от очакваното. Но когато екологичните ограничения тласкат политиците да ускорят темпото, трябва да последва реакцията на производителите. Но с какво темпо?

Повечето производители вече са планирали спирането на производството на двигатели с вътрешно горене за 2030 г. или дори преди това. Но някои големи германски износители, като BMW или Mercedes, дори Volkswagen, искат да продължат да продават своите седани по целия свят, тъй като само Европа е поставила изискване за толкова близка дата.

Отложиха разглеждането на забраната за продажба на коли с изкопаеми горива след 2035 година

Отложиха разглеждането на забраната за продажба на коли с изкопаеми горива след 2035 година

България, Полша и Италия са против