Шведското председателство на ЕС реши да отложи официалното подписване на новите стандарти за емисии на CO2 за автомобили и микробуси, първоначално планирано за 7 март, "за по-късно заседание на Съвета", съобщи говорител, цитиран от Европейската редакция на "Политико".

Официалното одобрение от Съвета на ЕС на новите стандарти, което на практика ще сложи край на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., трябваше да бъде формалност, след като страните от ЕС одобриха сделката през ноември.

Но германският министър на транспорта Фолкер Висинг, член на либералната Партия на свободните демократи, тази седмица предупреди, че Берлин ще откаже подкрепата си, освен ако Европейската комисия не представи план за определяне на ролята на екологичните горива, произведени от възобновяеми източници след 2035 г.

Италия също заплаши да се противопостави на реформите. Заедно с България и Полша, които също не са съгласни с плановете, страните могат да блокират новото законодателство в последния момент.

Посланиците на ЕС, които трябваше да положат основите за одобрението на Съвета на заседание в петък, "ще се върнат към въпроса своевременно", каза говорителят.

Европейският парламент одобри забраната на бензиновите и дизеловите коли до 2035 г.

Европейският парламент одобри забраната на бензиновите и дизеловите коли до 2035 г.

Регламентът трябва да бъде официално одобрен и от Съвета на ЕС