Нискотарифната словашка авиокомпания SkyEurope от днес официално отмени всичките си полети, поради финансова невъзможност да ги изпълнява. Прекратена е и продажбата на билети.
МВНР:
До момента няма постъпили сигнали за закъсали българи в чужбина.
На интернет страницата си компанията съветва клиентите, резервирали билети чрез кредитна карта, да се обърнат към банката си за възвръщане на сумата. Дали това ще се случи обаче - няма гаранция.
Ако билетите са закупени с пари в брой или чрез банков трансфер, възстановяване на сумата може и да не бъде възможно, допълват от SkyEurope.
Според информация на словашките медии 10 хиляди клиенти са „изгорели" с парите си заради отдавна очаквания банкрут на авиокомпанията.
От българския офис на CSA не потвърдиха информацията. До момента подобна услуга не е в сила за полетите за и към България.
Вчера нискотарифната компания е прекратила всички полети и от Братислава. Припомняме, поради дългове летището във Виена забрани на самолети на словашките авиолинии да излитат от „Швехат".
Всички полети от и до столицата на Австрия бяха преместени на летището в словашката столица Братислава, която се намира на около 50 км от Виена. За клиентите беше осигурен и безплатен автобусен транспорт от летище „Швехат" до летище „Милан Растислав Щефаник"
Хората, които се намират в чужбина, са посъветвани да осигурят връщането си чрез друга авиокомпания, но на свои разходи. Парите за билетите няма да се връщат на никого директно от SkyEurope.
Чешките авиолинии ČSA предоставят помощ на клиентите на SkyEurope, които вече имат закупени самолетни билети. Ако доплатят 50 евро, ще могат да пътуват до най-близката до своята дестинация.
И Wizz Air поема закъсалите клиенти на SkyEurope.
Още...
Специалното предложение от чешките авиолинии е в сила от вчера и важи за билети, закупени до 31 август 2009, съобщават чешките и словашките информационни агенции ČTK, SITA и TASR.
От българския офис на CSA не потвърдиха информацията. До момента подобна услуга не е в сила за полетите за и към България, категорично подчертаха от компанията. В момента ситуацията се изяснява и се очакват инструкции от Чехия.
Sande
на 01.09.2009 в 18:47:32 #161. alibaba | 01.09.2009 08:41 След като отдавна се знаеше, че тази компания е на ръба на фалита, пак имало хора, които са си купили билети ?? аз откъде да знам, че е пред фалит??? не мога да, чета икономически анализи по цял ден - просто отвавяш страницата и си купуваш билет, тва е. Лошо е, че фалира, не е първата такава, а сигурно няма и да е последната. Ама тва е Ако някой от вас се е набутал да им плати, до 6 седмици след банков трансфер (плащане с кредитна карта или превод) може да отмените транзакцията, отивате в банката и казвате да го сторнират - така поне може да си получите парите обатно.
tashunko_sapa
на 01.09.2009 в 18:44:14 #15Пичове, трябва нещо да се направи с летищните такси - те прецакват положението! Това е като акциза в/у бензините и дизелът! Летищните такси са толкова, колкото стува самия билет..поне в Европа.
skandalen
на 01.09.2009 в 16:04:46 #14Затова правилото е винаги да се проверява през няколко агенции , а най-добре и през няколко интернет портала за търсене на полети ! Ето вече знапред ще знаеш и ще пътуваш изгодно .Отвреме навреме някой ще се оплаче , че се е набутал , но като знаеш как стават нещата това никога няма да си ти :-)
иванчо
на 01.09.2009 в 15:27:57 #13Точно това исках да ти кажа скандален. Агенция в САЩ ми предлага цената която ти посочих. Ама геч.Вече платих.
skandalen
на 01.09.2009 в 15:01:03 #12Иванчо щом тези разлики са ти необясними не се затормозявай Авиокомпаниите са много гъвкави в цените и не е все едно дали летиш до София или от София например. Ценообразуването при авиокомпаниите е цяла наука . Това не ти е автобусен билет дето цената е винаги една и съща... Що не пробва да си купиш билетите оттук до Маями през тамошна агенция да видиш дали ше ти дадат по-добра цена ?
иванчо
на 01.09.2009 в 12:48:57 #11Необясними са ми разликите в цените на самолетните билети.Купих 3 билета до маями за 4450 лева ,а същия полет от САЩ щях да го купя за 3500 лева. И в българските бюра са такива разликите /400 евра/ И затова ще има такива проблеми.
arctica
на 01.09.2009 в 11:31:23 #10lud_gidia я радуй какво точно е станало с тоя полет че ми стана интересно. По принцип гледам да избягвам нискотарифните когато имам възможност.
skandalen
на 01.09.2009 в 11:30:13 #9Ако вместо само да философствате знаете и английски , ето ви един добър икономически анализ за състоянието на Wizz : http://www.centreforaviation.com/news/2009/07/08/ryanair-meets-wizz-air-does-a-merger-make-sense/page1 Източникът е достатъчно авторитетен.
skandalen
на 01.09.2009 в 11:27:33 #8Sky Europe няма нищо общо с Wizz та някой да очаква и техен фалит. Wizz е много по-мощна компания и в Източна Европа има по-голям пазарен дял и от гигантите Ryan и Easyjet. Това за кацането в София едва ли се дължи на гимназиалното образование на пилота Предполагам е имало обективни причини. Аз летях над 20 пъти с тях и не е имало никога проблем , а най-голямото закъснение беше 1 час заради заснежена писта.
sabbath
на 01.09.2009 в 11:26:55 #7mar | 01.09.2009 09:22 За wizzair не се чуват такива неща , а и поне когато съм пътивал с тях самолетите винаги са били пълни. Самолтите на Sky Europe също винаги са били пълни, това просто не е критерий...
lud_gidia
на 01.09.2009 в 10:37:17 #6как може да са толкова долни, 3 дни преди да обявят фалит пуснаха масов спам за супер изгодни билети. откакто едвам кацнаха по нова година на летище софия не летя с тях, палих свещи след това, че останах жив. дотолкова нямаха пари, че вземаха пилотите от гимназиите. крайно време беше да се сложи кръст на тази агония! РИП
Kurin
на 01.09.2009 в 10:28:58 #5Аз и от Easy Get съм доволен
mar
на 01.09.2009 в 10:22:19 #4За wizzair не се чуват такива неща , а и поне когато съм пътивал с тях самолетите винаги са били пълни.
Бай Пенчо
на 01.09.2009 в 09:43:26 #3а WIZZ AIR кога ?
ostavime
на 01.09.2009 в 09:41:59 #2Лошо
alibaba
на 01.09.2009 в 09:41:05 #1След като отдавна се знаеше, че тази компания е на ръба на фалита, пак имало хора, които са си купили билети ??