През ноември продажбите на нови автомобили в Западна Европа отбелязаха 25- процентов спад, съобщава Automotive News.

През изминалия месец са продадени 866955 автомобила, като за същия период на 2007 година на пазара са реализирани 1115428 коли.

Публикуваните данни се оказаха по-ниски от най песимистичните прогнози, подчертава изданието.

Германия, най-големият автомобилен пазар в Европа, отбеляза 17,7% спад на продажбите през ноември - до 233772  единици, въпреки усилията на правителството да стимулира търсенето, като намали данъчното облагане на превозните средства.

Испания е най-засегнатият пазар със спад в продажбите от 50% (до 63068 единици), последвана от Великобритания  със 36,8% по-малко от предвиденото продадени автомобили и Швеция, където този показател е 36,4 процента.

Франция загуби 14 % от пазара с реализирани 145918 коли а в Италия автомобилният пазар се срина с 30,3 процента.

Аналитиците от J.D. Power очакват трудна за автомобилния пазар 2009 година, с по-нататъшен спад на продажбите, като резултат от икономическата рецесия.