Япония изрази недоволство от протекционистката мярка „Купувай американското!", съдържаща се в бюджетния законопроект на САЩ.
Това съобщава gazeta.ru
В послание до американския представител по въпросите на търговията Рон Кирк японското правителство призовава Вашингтон да призове Конгреса да изключи тази точка от законопроекта.
Камарата на представителите по-рано този месец одобри финансов законопроект по въпросите за финансиране на обществените дела в областта на енергетиката. Сега той трябва да бъде гласуван и в Сената.
В законопроекта се съдържа условие, според което тези, които ще бъдат финансирани, ще трябва да купуват транспортни средства от трите водещи национални автомобилни компании на САЩ, включително от „Дженъръл Мотърс".
Според Токио това условие е акт на протекционизъм, принуждаващ към покупка изключително на произведена в САЩ продукция с цел реализация на проекти в сферата на обществените работи.
stran
на 24.09.2009 в 23:34:50 #34До NIKI_VG, Най накрая да намеря някой, който притежава Крайслер Конкорд! В България ли живееш? Моят е 2001 г. 3.2 6-цилиндров. Имам го от две години и трябва да призная по-удобна кола не съм имал. Поздрави: stran
US
на 28.07.2009 в 03:46:04 #33Съгласен съм с повечето мнения за разликата в качеството на японските и американските коли (като цяло - винаги има изключения - Мицубиши например не може да стъпи на качеството на повечето американски компании). Но Япония е най-протекционистката държава в света и е безкрайно нагло ТЕ да обвиняват САЩ за протекционизъм - САЩ е и си остава най-отворения пазар за чужди стоки и технологии.
pusi
на 27.07.2009 в 01:23:36 #32Американците не могат да им стъпят на малкият пръст по качество.

MadMaxy
на 26.07.2009 в 19:24:14 #31shtarkel | 26.07.2009 10:26 MadMaxy,кадилак ли не е кола бе!?Олигофрен! ---------------------------------------------------------------------- За пендели, като теб може и кола да е, ама за целият свят явно не е. Я, като си толкова голям отворко ми кажи къде се продават курниците Кадилак, на кое място са по качество, надеждност, безопасност, икономичност и защо компанията майка ГМ фалира? Въпроса е риторичен. Може да не ми отговаряш. Негово величество купувачът вече си е казал тежката дума. Лъсна посрания задник на хамериканското автомобилостроене. Добре е че има кой да го ближе-такива, като теб...
Юлиан-3
на 26.07.2009 в 13:51:55 #30абе темата беше друга......както бе казал тов.Ленин-съветска власт + протекционизъм = комунизъм или нещо от тоя род(кой беше тоя Ленин?)...

CMbpT2
на 26.07.2009 в 13:15:49 #29Максиме,тая работа с развалянето по план,я има и сега севропейските марки.Освен тестове за безопасност,има и изследвания за това кой части се амортизират по-късно от други,за да намялат качаството им,оттам разходите.Цяла Европа купува на лизинг,и ги връща след 2-3 години и взима нови модели.Като изтече гаранцията,я камилата,я камиларя...
maxim
на 26.07.2009 в 12:22:51 #28Форд затова още не са фалирали, защото по-рано се усетиха, че трябва да се свият, да спрат с номерата и да започнат да правят по-малки коли (за Форд мислеха, че ще падне много преди GM). Но и Форд не са цъфнали и вързали, от дълго време са на загуба, имат огромни дългове и продължават да правят не по-малко тежки пикапи от GM.
shtarkel
на 26.07.2009 в 11:51:40 #27maxim,ами принципно си прав!Но Форд специално се постараха да създадат автомобили и за европейския пазар и като цяло си се продават много добре и в Европа!
maxim
на 26.07.2009 в 11:38:02 #26Проблемът на американската автомобилна индустрия е, че дълго време използваше пазарни номера за да надуе балони и сега страда заради това. На първо място GM във времената когато пазарът в САЩ им беше гарантиран, за да увеличат печалбите започнаха да правят коли с "планирано отпадане от употреба", които се развалят след време, за да си купуват хората нови коли. После започнаха да рекламират грамадни, непрактични и неикономични коли за комплексирания американец, който пътува всеки ден 200 км. до работа и обратно, а бензинът му е два пъти по-евтин от българския. Американската кола стана моден аксесоар, който трябва да се сменя през 2-3 години, а междувременно японците и германците правеха по-здрави, по-малки и по-практични коли. GM и Chrysler (а и Ford) бяха тръгнали към фалит много преди 2009 г., кризата само довърши започнатото.
D0n Kurleone
на 26.07.2009 в 11:37:31 #25Япония в момента е единствената страна от 22 век. Регистриран на: 31.05.2009, 01:22 20. AntiUSA-требъла | 26.07.2009 10:20 Амеиканските отрепки постепенно се сриват скоро време ще станат агресивни и руснаците ще им го начукат с всички възможни методи . --------------------- Няма да стане това скоро.Дано не се стига до начукване между САЩ и Русия,че накрая ние ще бъден "начуканите".
Xa-x@v
на 26.07.2009 в 11:33:29 #24Другарите,,като гледам тука живеят още в 50-те години
Чавес и Ким са с отворени обятия към вас,айде тичкайте при тях 
shtarkel
на 26.07.2009 в 11:31:24 #23AntiUSA-требъла,абсолютно е така!Всички виждаме как в Щатите е пълно с руснаци които ама наистина никога не искат да се върнат в Русия!Щото е много хубаво!А девочките са готови на всякакво зачукване и навсякъде само и само да останат!Щото и те не искат да се връщат!Направо не мога да разбера като е толкова гадно в Щатите и толкова хубаво в Русия защо така се получава!?????
niki_vg
на 26.07.2009 в 11:30:34 #22CMbpT2 Това за което говориш , се нарича ЯПОНСКАТА ИНВАЗИЯ В САЩ! Щатите и досега не могат да си простят , че победиха Япония с две бомби а Япония превзе САЩ с ДОГОВОР ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА ЯПОНСКИ АВТОМОБИЛИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА САЩ! Японците , освен в САЩ имат заводи и в Канада и в Мексико. Всяка трета кола на континента е японска , вече.
shtarkel
на 26.07.2009 в 11:28:15 #21niki_vg,аз друго имах предвид ама както и да е!Иначе си абсолютно прав!
shtarkel
на 26.07.2009 в 11:26:29 #20MadMaxy,кадилак ли не е кола бе!?Олигофрен!
niki_vg
на 26.07.2009 в 11:26:00 #19shtarkel Пич , карам Крайслер Конкорд “ЕлЕксАй" , 2005. 3,5 литров.. 225 к.с. Разход на гориво 10(ДЕСЕТ) литра на 100 км. смесен пробег, градско и магистрала. Съвременните коли си дишат във врата по данни , лукс и комфорт. Няма американски , японски или немски. Името определя цената , но качеството не отстъпва. Имам приятел , ама истински приятел... Кара Мерцедес Е-500 , модел 2004. Разликата м/у моята и неговата е , че неговата е много по-бърза на старт и харчи повече. Коментара е излишен
CMbpT2
на 26.07.2009 в 11:21:27 #18Че как няма да реват.През 80-те американците как плакаха,че японците завладяли пазара и така потискали местното производство.Тогава БВП на Япония е бил почти един трилион долара.Ами завладяли са пазара с качествена стока,к'во са виновни че американската не е качествена и технологиите се развиват само във военния сектор.
MadMaxy
на 26.07.2009 в 11:18:49 #17Хамериканците за толкова години не се научиха да правят коли...
MadMaxy
на 26.07.2009 в 11:02:39 #16Човек, ако има глава на раменете никакъв протекционизъм не може да му повлияе при избора на стоки и услуги.
shtarkel
на 26.07.2009 в 10:21:52 #15Абе какво разпадане,какви 5 кинта бе!?Проста комунистическа сган!Проблема на Дженеръл Мотърс и изобщо на американските производители е че правят прекалено големи и мощни коли!Ако да речем вземем джиповете за пример,то единствено американските са 5 литрови бензинови зверове!Срещу тях са азиатските произведения които предлагат много добро качество и съвсем разумен разход!Обикновено са дизели!Специално марки като Инфинити и Лексъс правят страшни неща!Но това съвсем не означава че американските коли са лоши!Извинявам се ама Кадилак Ескълейд е убийствен!