Европейската комисия прие осмата ревизия на така наречения "черен списък" на авиационни компании, на които е забранено да извършват полети в страните от Европейския съюз от съображения за сигурност.
Както вчера бе анонсирано на днешното си заседание Съветът на министрите по правосъдие и вътрешни работи на ЕС, даде положително становище за отмяна на предпазната клауза за българската авиация.
Предстои решението да бъде формализирано от Европейската комисия и да влезе в сила в началото на септември.
Новият списък замества предходния и вече е достъпен на интернет страницата на Комисията ТУК, съобщи europebg.
С актуализирания списък Комисията премахна забраната за извършване на полети на иранския въздушен превозвач Mahan Airlines.
ЕК реши да продължи забраната за украинската Cargo Airways.
С ревизията се налага забрана на всички превозвачи от Екваториална Гвинея, Индонезия, Киргизката република, Либерия, Сиера Леоне, Свазиленд, Демократична република Конго и Габон, с изключение на Gabon Airlines и Afrijet, чиито операции са замразени на настоящото ниво.
Освен това изцяло са забранени операциите в Европейския съюз на осем индивидуални въздушни превозвачи.
С оглед на обезпокояващите резултати от одитните доклади на Международната организация за гражданска авиация по отношение на Габон, ЕК реши, че оператори от тази държава не трябва да извършват полети в ЕО.
Въпреки това комисията признава, че правителството на Габон е предприело бързи и драстични мерки, като например приемането чрез спешна процедура на нов Кодекс за авиацията.
Два въздушни превозвача, - Gabon Airlines и Afrijet - които вече извършват полети в Общността, могат да продължат дейността си в ЕО, но без да имат възможност да я разширяват и при стриктен режим на редовни и взискателни предполетни проверки.
ЕК проучи три авиационни компании по тяхна молба - Garuda, Mandala и Air Fast, както и органите за гражданска авиация на Индонезия.
След единодушното становище на Комитета за авиационна безопасност, ЕК реши, че индонезийските органи все още не са разработили и приложили ефикасна надзорна програма за нито един от превозвачите под техен регулаторен контрол.
Комисията приканва Камбоджа да предприеме всички необходими мерки, за да се справи ефективно с проблемите по безопасността преди следващата актуализация на списъка.
В случая на Филипините Комисията признава, че правителството вече е предприело множество мерки и приканва държавата да отстрани в най-кратък срок пропуските