Европейският съюз (ЕС) е приел нови правила за по-лесно проследяване на самолети. Така се увеличават международните усилия за предотвратяване на трагедии като изчезването на малайзийския самолет с 239 души на борда, съобщават световните медии.

Това е първият ход за промяна на законодателството от голям регулатор, откакто миналата година изчезна полет MH370. Очаква се да даде тласък на усилията на авиационната агенция на ООН за налагане на нови световни стандарти.

Новите правила са съобразени и с препоръки, отправени от френските разследващи на падането в Атлантическия океан през 2009 г. на самолет на авиокомпания Ер Франс (Air France). Отломките му бяха локализирани две години по-късно.

Според новите правила авиокомпаниите ще разполагат с три години, за да инсталират на самолетите си средства за проследяване, когато летят при нормални условия, над океани или отдалечени територии. Освен това те трябва да имат и система за по-често актуализиране на информациите, в случай на извънредна ситуация. Тя трябва да е достатъчно силна, за да не претърпи техническа неизправност или някой да я изключи нарочно, както някои разследващи смятат, че се е случило с малайзийския самолет.

„Черните кутии” на самолетите също ще бъдат подобрени, според новите правила. Максималната продължителност на записа ще бъде увеличена до 25 часа. В момента тя е два часа.  

На 90 дни ще бъде удължена продължителността на живота на батериите им. Честотата, на която „черните кутии” подават сигнали до издирващите ги екипи, ще бъде понижена и ще бъдат по-лесно откриваеми от военни кораби.