Големите технологични платформи са подобрили усилията си за борба с дезинформацията, но трябва да направят повече, да са по-усърдни срещу фалшивите новини, заяви еврокомисар Мария Габриел на конференция в Брюксел.

Google, Twitter, Facebook, Mozilla и търговските асоциации, представляващи рекламната индустрия, подписаха саморегулиращ се кодекс за борба с дезинформацията. "Подписалите вече започнаха да прилагат кодекса на практиката, но все още има много слабости", обясни Габриел.

Сред недостатъците, комисар Габриел посочи липсата на общо европейско прилагане на някои инициативи, липсата на инструменти, предоставящи права на потребителите и липсата на прозрачност за реклами с политическа цел.

ЕС заявява, че докато американските интернет гиганти трябва да се борят повече с дезинформацията и ако усилията им са незадоволителни, може да ги очакват регулации.

ЕК се гордее с най-строгите и модерни правила за защита на данни в света

ЕК се гордее с най-строгите и модерни правила за защита на данни в света

Видимите и положителни резултати - над 95 000 жалби от граждани

ЕС иска да предотврати злоупотребата от трети страни със социални медийни платформи, които биха се опитали да се намесят в изборите, като Русия се посочва за основен източник на дезинформация в Европа.

"Много от тези инициативи са ограничени до редица държави-членки. Нека бъдем ясни: фалшивите новини не знаят граници", обясни Мария Габриел.

Twitter вече блокира фалшиви акаунти и ботове, като приоритизира борбата срещу "зловредни играчи", но Европейската комисия иска да знае повече, как това ще спре "постоянните доставчици на дезинформация" да популяризират своите туитове, коментира АП.

Twitter обяснява, че продължава да работи в тясно сътрудничество с Европейската комисия за справяне с дезинформацията, включително актуализиране на политиката за фалшиви акаунти, подобряване на инструментите за откриване на злонамерени действия и предоставяне на повече възможности на потребителите да съобщават за манипулации, включително сигнализиране за фалшиви акаунти.

Как да се ваксинираме срещу дезинформацията?

Как да се ваксинираме срещу дезинформацията?

Създаваме игра с дезинформация, обясняваме, вярваме на правителството и се "ваксинираме"

Коментарите на Комисията идват ден след като Facebook обясни, че затяга изискванията за политически реклами в ЕС и изисква от купувачите да потвърдят самоличността си и да ги добавят в публичен архив, който предоставя подробна информация за това, кой е платил за рекламата и до какви хора е достигнала.

Еврокомисарят по сигурността Джулиан Кинг приветства мерките на Facebook, но заяви, че компанията трябва да предостави по-добър достъп до своите данни.

Кинг обясни, че трябва да се разширят усилията за работа с независими проверители на факти в целия ЕС, вместо само в седем държави-членки в момента.

"Свършена е много работа, но ни очаква още много", коментира еврокомисар Мария Габриел.

"Не е време за теории", Мария Габриел се бори с дезинформацията

"Не е време за теории", Мария Габриел се бори с дезинформацията

За да гарантира информацията, ЕК създава независима мрежа на проверители на факти