Онлайн гигантът Google ще забрани на отрицателите на климатичните промени да могат да печелят от своето съдържание на неговите платформи. Това съобщиха от американската компания, информира ДПА.

Нови правила за рекламодатели, издатели и създатели в YouTube ще забраняват рекламирането и осигуряването на приходи от съдържание, което "противоречи на утвърдения научен консенсус относно съществуването и причините" на климатичните промени, се посочва в изявление на компанията.

Климатичните промени ще влошат деградацията на ресурсите

Климатичните промени ще влошат деградацията на ресурсите

30 страни са "гореща точка"

"Това включва съдържание, визиращо климатичните промени като измислица или измама, твърдения, отричащи, че дългосрочните тенденции показват, че глобалният климат се затопля, и твърдения, отричащи, че емисиите на парникови газове или човешката дейност допринасят за изменението на климата", уточняват от Google.

"Рекламодателите просто не искат рекламите им да се показват до това съдържание. А издателите и създателите не искат реклами, популяризиращи тези твърдения, да се показват на техните страници или видеоклипове", настояват още от интернет гиганта. 

Google ще разглежда контекста, в който са били направени твърденията, като прави разлика между съдържание, което твърди лъжливо твърдение като факт, от съдържание, което докладва или обсъжда това твърдение.

COVID-19 пандемията не е забавила напредването на климатичните промени

COVID-19 пандемията не е забавила напредването на климатичните промени

Между януари и юли глобалните CO2 емисии са се възстановили от времената преди пандемията

"Ние също така ще продължим да разрешаваме реклами и осигуряване на приходи по други теми, свързани с климата, включително публични дебати относно политиката в областта на климата, различните въздействия на климатичните промени, нови изследвания и др.", посочва Google. 

Компанията ще започне да прилага политиката от ноември.