Еродепутатите приеха резолюция относно бъдещето на автомобилната промишленост в ЕС.

В нея се настоява за мерки за подкрепа на създаването на работни места в сектора и за въвеждане на "зелени" технологии в автомобилостроенето.

Депутатите подчертават, че европейската автомобилна промишленост и нейната верига от доставчици са особено засегнати от настоящата криза.

В автомобилния сектор в ЕП пряко и непряко са заети над 12 милиона работници, която съставлява 6% от работещото население на ЕС, изтъква европарламентът. Това я прави ключова за европейската икономика.

Текстът на резолюцията призовава Комисията да състави насоки за мерки за "съгласуван подход" към обновяването на парка. Сред тях са схеми за бракуване и други мерки за стимулиране на пазара, които имат краткосрочно положително въздействие върху потребителското търсене на нови коли, както и такива, насочени към съживяване на пазара на автомобили на лизинг.

Комисията трябва да наблюдава националните мерки, които вече се прилагат в този контекст, за да се избегнат нарушения на вътрешния пазар.

Депутатите са загрижени от факта, че секторът на автомобилостроенето в ЕС има структурен свръхкапацитет, като през 2009 г. се очаква "допълнителен значителен спад в търсенето на автомобили и вследствие на това спад в автомобилното производство".

Резолюцията призовава Съвета и Комисията "да ускорят, опростят и увеличат финансовата подкрепа за автомобилната промишленост"  чрез намесата на Европейската инвестиционна банка и чрез отпускане на държавни гаранции за нисколихвените заеми.

В резолюцията се изразява загриженост относно предприетите протекционистки мерки от някои държави членки. Депутатите отбелязват, че някои краткосрочни мерки, предприети на национално равнище от държавите членки, могат да нарушат конкуренцията в рамките на единния пазар.