Необходимо е преосмисляне на ролята на образованието и обучението за намаляване на бедността, според доклад на - Европейската фондация по обучението, информира evropa.bg. Хората се нуждаят по-добри умения за излизане от бедността, и не е достатъчно единствено да бъдат научени да четат и пишат.

Докладът, озаглавен „Развитие на умения за намаляване на бедността", се концентрира върху бедните държави, граничещи с Европейския съюз. В някои страни като Молдова, Армения, Таджикистан, и Египет, повече от една трета от жителите живеят с по-малко от две евро на ден.

Основната грамотност не е достатъчна за гарантиране на работа с достоен приход, заявява Мъриел Дънбар, ръководител на Европейската фондация по обучението. По думите му основното образование трябва да включва основни умения и познания, които са все по-необходими за новите частни индустрии, които се появяват при икономиките в преход.

Новия доклад, публикуван от агенцията на ЕС за развитие на човешките ресурси - Европейската фондация по обучението, със седалище в Торино, съветва да се обръща по-голямо внимание на развитието на уменията като средство за намаляване на бедността.

Това е голямо предизвикателство за Европа, и трябва да бъде оказана подкрепа на училищата по професионално обучение, с цел акцентиране върху този тип обучение, което ще помогне на бедните семейства да се свържат с пазарите по труда и да избегнат бедността, смята Мъриел Дънбар.