Дните на неограничената скорост по популярните в Германия аутобани може да приключат, ако правителството приеме проектопредложения за опазване на климата, представени от комисия по бъдещето на транспорта, съобщава "Гардиън".
Комисията предлага да изготви препоръки за намаляване на вредите за околната среда, причинени от транспорта, като предлага увеличение на данъците върху горивата и квотите за електрически превозни средства, за да помогне на Германия най-накрая да изпълни целите за емисии на Европейския съюз.
Предложенията, очертани в проектодокумент, могат да се окажат противоречиви за гражданите на Германия, чиято магистрална мрежа от десетилетия е известна с участъци, където шофьорите могат да тестват дори и най-бързите си автомобили, съобщава "Ройтерс".
Германия може да бъде засегната от големи глоби в ЕС, ако не успее да намали емисиите на парникови газове и отровни азотни оксиди. Емисиите от транспорт, които не спадат от 1990 г. насам, са конкретна цел за намаляване.
Правителството е разделено между необходимостта от защита на решаващата автомобилна индустрия на Германия, поставена пред поредица от скъпи скандали през последните години и необходимостта от действия за защита на бързо влошаващия се климат.
Документът посочва, че мерките включват ограничение на скоростта на магистралата до 130 км/ч, данък върху горивата с повишение от 2023 г., премахване на данъчните облекчения за дизеловите автомобили и квотите за продажби на електрически и хибридни автомобили. Тези мерки могат да намалят с 50% емисиите на парникови газове.
Комисията все още не е готова с всички препоръки, но трябва да представи изводите си в края на март, а докладът ще бъде включен в закона за изменението на климата, който правителството иска да приеме тази година. Комисията е наясно, че много от нейните предложения са противоречиви.
"Не всяко решение или мярка ще бъдат приети. Ще са необходими политически умения, дипломатически умения и желание за компромис, за да се постигнат целите на изменението на климата", коментира комисията.