Екипажът на самолет на "Катай Пасифик", който е летял над Япония съобщава, че са забелязали севернокорейската ракета миналата седмица, коментира авиокомпанията, цитирана от БиБиСи.

Компанията потвърждава, че екипажът е бил свидетел на "това, което се подозира, че е повторно влизане" на ракета в земната атмосфера.

Допълват, че тъй като не е имало проблем не са се променяли полетните маршрути. На 29 ноември Северна Корея изпробва нова междуконтинентална балистична ракета, за която заяви, че може да стигне до където и да било в САЩ.

Тръмп представя стратегията си за национална сигурност

Тръмп представя стратегията си за национална сигурност

Русия, Северна Корея и Китай са част от предизвикателствата

Тестът предизвика поредно напрежение, особено след като Южна Корея и САЩ започнаха най-голямата си съвместна въздушна тренировка, наречени от КНДР "пълна провокация".

Генералният директор операции на "Катай Пасифик" Марк Хоей , коментира информацията, че "днес екипът на CX893 съобщи: "станахме свидетели на взривяването на ракета на КНДР и разпадането ѝ в близост до нашето настоящо местоположение".

Изстрелването е съобщено и от два южнокорейски самолета, пътуващи до Сеул от САЩ. За разлика от други страни, Северна Корея обикновено не обявява изпитанията си на ракети, което означава, че те идват без предупреждение или  предварително известна траектория, което представлява потенциален риск за пътнически самолети.

Пхенян има достъп до данни от международната гражданска авиация и може да проучи въздушното пространство преди всяко изстрелване. Докато рискът от инциденти все пак е нисък, това е нещо, което авиокомпаниите вземат под внимание. В началото на август Air France разшири своята зона без полети около Северна Корея, след като стана ясно, че един от техните самолети е летял близо до севернокорейска ракетна траектория.