Интернет гигантът Google е открил, че руски агенти са похарчили десетки хиляди долари за реклами в YouTube, търсачката на Google, пощата Gmail и други продукти на компанията, съобщава американският в. "Вашингтон поуст".
Рекламите не изглежда да са от същото юридическо лице, свързано с Кремъл, което е купувало реклами във "Фейсбук", което може да означава по-мащабна дезинформационна кампания от страна на Русия, отбелязва изданието.
Google управлява най-големия онлайн рекламен бизнес, а YouTube е най-големият онлайн видео сайт в света.
Наскоро стана ясно, че платените от Москва политическите реклами във Facebook за президентската изборна кампания в САЩ през миналата година са достигнали до близо 10 милиона американци.
Повечето от тези съобщения със социални политически послания са били насочени избирателно към определена аудитория. Те са се отнасяли до правата на хомосексуалните, имиграционната политика, правата за притежаване и носене на оръжие.
Междувременно Facebook отваря 1000 работни места за служители, които ще проверяват рекламите в социалната мрежа. При това те ще отчитат не само съдържанието на съобщенията, но и контекста, "в който те са били купени", и целевата аудитория.
Това е една от мерките, които се предприемат в отговор на руската политическа реклама, чрез която Москва се е намесила в американските избори.
Kopp
на 09.10.2017 в 16:00:53 #1Ха-ха-ха, да се смееш ли, да плачеш ли? Майтап, бе, Уили!