Платените от Москва политическите реклами за президентската изборна кампания в САЩ са достигнали до близо 10 милиона американци, според данни на Facebook. Днес информацията е предоставена от компанията на американския конгрес, предаде "Ройтерс".

Повечето от тези съобщения със социални политически послания са били насочени избирателно към определена аудитория.
Те са се отнасяли до правата на хомосексуалните, имиграционната политика, правата за притежаване и носене на оръжие.

Междувременно стана ясно, че Facebook отваря 1000 работни места за служители, които ще проверяват рекламите в социалната мрежа. При това те ще отчитат не само съдържанието на съобщенията, но и контекста, "в който те са били купени", и целевата аудитория.

Това е една от мерките, които се предприемат в отговор на руската политическа реклама, чрез която Москва се е намесила в американските избори.