Компанията Twitter съобщи, че е закрила над 200 акаунта, принадлежащи на същите руски потребители, които преди изборите в САЩ публикуваха хиляди съобщения, подпомагащи кампанията на Доналд Тръмп във Facebook.

Представители на Twitter дадоха показания за руската намеса на закрито изслушване пред сенатската комисия по разузнаването. Според сенаторите обаче предоставената информация е недостатъчна, предаде Би Би Си.

Сенаторът от Вирджиния определи доклада на Twitter като разочароващ и неадекватен.
По думите му, комисията не е научила почти нищо ново от доклада на компанията, който е практически е повторил информацията, предоставена по-рано от Facebook.

"Това показва колосално неразбиране на сериозността на ситуацията от страна на Twitter", обобщи Уорнър.

Представителите на социалната мрежа посочват, че са постигнали успехи при борбата с ботовете - автоматизираните акаунти, но са се появили проблеми с акаунти, управлявани от хора - т. нар. тролове.

Голямото количество такива потребители произвежда ефект, подобен на спам, но според компанията тези акаунти са много по-трудни за идентифициране.

Русия използвала Фейсбук за да шпионира кампанията на Макрон

Русия използвала Фейсбук за да шпионира кампанията на Макрон

Използвали и опцията приятели на приятели

Комисиите по разузнаването на сената и на камарата на представителите поканиха ръководствата на Facebook, Google и Twitter на 1 ноември да дадат публични показания за руската намеса в изборите.

Зукърбърг: Русия се намеси в изборите в САЩ, помагаме на Германия да избегне това

Зукърбърг: Русия се намеси в изборите в САЩ, помагаме на Германия да избегне това

3000 руски съобщения в полза на Тръмп...

Според информация на в. "Washington Post", акаунтите в Twitter са били свързани с 470 акаунта и страници във Facebook, създадени от известната руска "фабрика за тролове" в Санкт Петербург, официално известна като "Агенция за интернет изследвания".

"Има много свидетелства за това, че руските спецслужби са действали в Twitter дълги години и са използвали мрежата за разпространяване на послания така, че те да се мултиплицират в медиите." - коментира заместник-директорът на Sunlight Foundation Алекс Хауард пред Washington Post.