Гергана Владкова - основен участник в протестите срещу новата наредба за Синята зона в София и преговарящ с представителите на Столична община по въпроса, пред news.bg.
Гергана, Вие сте един от най-активните участници в протестите срещу новата наредба, регламентираща Синята зона в София. Какъв беше мотивът Ви да се ангажирате така дейно с проблема?
Началото на протестите започна със създаването на фейсбук групата срещу новата наредба. Целта ни беше да извоюваме правото на живущите в цяла България да паркират безплатно около дома си. Веднага се появиха хора, които обясниха, че наредбата противоречи на Конституцията и на редица закони. Аз не съм юрист и не знам дали такива "права" могат да се обсъждат, но е факт, че наредбите, които въвеждат общините, казват, че живущите в центъра трябва да паркират срещу заплащане.
Моята гражданска позиция е, че живущите не трябва да бъдат облагани с такси за паркиране около дома им, независимо от желанието на общините да превръщат улиците в платен паркинг, което пък няма нищо общо с намаляването на трафика. Убедена съм, че парите от Синята зона ще потънат отново в неизвестни касички.
Засяга ли Ви Вас лично новата наредба?
Да, според новата наредба аз попадам в Зелената зона, което се оказа не толкова благоприятно.
Споделяте ли мнението, че новата наредба беше приета доста тихомълком и реално по-голямата част от обществото нямаше да разбере за нея в детайли, ако не бяха протестите срещу нея?
По принцип от общината твърдят, че в рамките на две години е имало голяма информационна кампания, обсъждания и подобни неща. Истината е, че тази информационна кампания по никакъв начин не е достигнала до нас. Все пак почти всички, които са засегнати от новото зониране, са хора, които четат вестници, гледат телевизия, сърфират в интернет. Когато някой иска да информира, то той предприема конкретните мерки, за да могат хората да са наясно какво ще бъде прието. За мен подобна информационна кампания не беше проведена.
Разбрах, че на сайта на Центъра за градска мобилност е имало някакво интерактивно обсъждане и хора, които са участвали в него, са имали възражения срещу наредбата, но никой не е взел под внимание забележките им.
В крайна сметка наредбата е била приета така, както са си решили съветниците.
Все пак след приемането на наредбата несъгласни с нея се срещнаха с представители на общината. Представиха ли ви те ясни аргументи за приемането й и успяха ли да ви убедят в тях?
Нито едното, нито другото. Не чухме обяснение дали наредбата е законово изрядна, защото самите представители на общината заявиха, че не са юристи и това ще реши съдът. Тъй като това (искът, подаден срещу наредбата в съда и последващото дело - бел.ред.) ще се проточи дълго, хората ще трябва да си плащат.
Попитахме какво налага приемането на новата наредба. Относно аргумента - по-чист въздух, всички сме наясно, че въздухът не се замърсява от паркираните автомобили. Относно обяснението, че така ще се намали трафикът - за мен няма разлика дали ще може да паркира автомобил на живущ или на ползващ по някакъв начин улицата. В крайна сметка това паркомясто все ще е заето от някой. Ако общината искаше да изчисти улиците от коли, щеше да ги затвори за паркиране и нито живущите, нито посетителите ще могат да паркират. Но такива половинчати мерки, които са само хвърлени във въздуха думи, са абсурдни.
От друга страна, аз не виждам по какво моята улица се различава като качество от улиците в другите квартали, за да се налагат подобни такси - в крайна сметка всички улици са общински.
Очаквате ли да възникнат конфликти между живеещите в новите зони за паркиране?
Много е вероятно да се получат конфликти по границите на Синята и Зелената зона. Изобщо очаквам да се случи истински кошмар с паркирането. За мен е изненада защо общинарите не изчакаха да се направи първо разделението по зони, да се види реално какви ще бъдат ефектите от него и чак тогава да се говори за нова наредба и за събиране на пари. За момента те само обещават.
Вие лично ще продължите ли да паркирате автомобила си пред дома си, след влизането на наредбата в сила?
Засега още не сме го обсъдили у дома, защото имаме надежда, че наредбата няма да бъде приета в този си вид. Във всеки случай автомобилът е необходимост и без него животът ти става много по-труден.
Много ми е интересно какво ще обяснят общинарите на една майка, която трябва да заведе детето си по спешност на лекар, но семейният автомобил е паркиран далеч от дома; или пък на хората, които имат болен вкъщи и автомобилът пак трябва да е на разположение.
Когато ми се налагаше да ползвам градски транспорт за стигане до работното място трябва да подчертая, че не е имало един ден, в който да мога да пресметна времето си за придвижване и то да отговаря на разписанията.
Пренасянето на хранителни продукти и на няколко туби с минерална вода също би било изпитание, граничещо с невъзможно, ако трябва да се ползва обществения транспорт... Друг е въпросът за самото състояние на колите от градския транспорт.
Като че ли със или без наредбата, живеещите в центъра няма да променят навиците си на паркиране?
Напълно споделям това мнение. За мен всичко се прави, за да се събират още пари в общината. След като, примерно, 10 000 винетки по 150 лева се закупят от хората в центъра, това са 1 500 000 лв. И тези пари отиват директно в Центъра за градска мобилност, без да се даде никакъв отчет, а още по-малко се усеща промяна в околната ни среда вследствие на скъпото й ползване. Идеята на общината е да тормози шепата живущи в центъра. Кого лъже, че реално ще се реши каквото и да е било с този вид на наредбата?
Как според Вас може да се реши проблемът с трафика в центъра?
Общината трябва да създава възможности, които да ползват хората, а не да създава ограничения в начина им на живот. От кога се говори за подземните паркинги, които са едно от решенията за създаване на условия. Всичко е въпрос на желание и на действие. От друга страна разбирам и притесненията, че да се подкопават основите на стари сгради в София, с които е пълен центърът, е рисковано. Нека се помисли и за надземни паркинги, които се оказват многократно по-евтини за построяване.
Въпросът е, че липсва желание да се работи и дискутира по проблема с осигуряването на паркоместа и то за посетителите на центъра. Защото има разлика между живущите и посетителите. Тук възниква и въпросът за служебните абонаменти. Много хора твърдят, че такова нещо по света не съществува. Едно от нашите искания пред общината беше да бъде намалено времетраенето на служебния абонамент.
Забележете колко сме толерантни - не искаме премахването му, а ограничаването на времето му, за да може поне хората като се прибират у дома, да могат да паркират колите си, а не да си търсят място докато същевременно служебните абонаменти стоят празни.
Друго решение е градският транспорт да е много добре уреден. Гражданите в целия град трябва да могат да се придвижват от всяка точка до точка с него. Според мен и друго решение на проблема с трафика е да се изгради много добре работеща инфраструктура, транзитният трафик да се пренасочи през обходни маршрути и да не преминава през центъра.
Задължително трябва да се изградят паркинги, трябва да се създадат добри условия и за придвижване с велосипед.
Преди всичко считам, че трябва да има всякакви възможности за придвижване, а хората сами да решават как ще им е комфортно да направят това.
Скоро след протестите се появиха коментари, че едва ли не живеещите в центъра могат и са длъжни да заплащат по-високите такси, за да паркират пред дома си. Наредбата като че ли не обедини софиянци, а ги раздели. Как ще коментирате тези обвинения?
За мен подобни твърдения са недобре обмислени. Искрено съжалявам, че нашата идея изобщо не беше отразена реално в медиите, заедно с нашите искания и позиции. Всички журналисти наблягаха на това, че ние протестираме заради по-скъпата цена за паркиране. Никой не каза черно на бяло - „Тези хора ги рекетират, тях ги карат да плащат, за да паркират около дома им. За пореден път те биват ограничавани - първо заради по-високите такси за смет и жилище, сега и с това".
Не бих казала, че в центъра живеем в много по-добри или луксозни условия, каквото мнение явно битува. Пълно е с криминални елементи, бездомни хора, безпризорни кучета и още куп проблеми. Това заплащане, което ни искат сега, просто не е обосновано. Ние дори не искаме гарантирано паркомясто, ние просто не искаме да ни тормозят.
Един човек от фейсбук групата дори го беше казал много ясно - „Аз не искам общината да ми решава проблемите - знам, че няма и желание да ги реши. Единственото, което искам, е да престане да ми иска още и още пари".
Надявате ли се хората от другите части на София да ви подкрепят?
Разбира се. Още при създаването на фейсбук групата се надявахме на подкрепа в национален мащаб. Синя зона вече се въвежда поетапно в много градове, в които очевидно няма нужда от нея. Не очаквам много голяма подкрепа, но се надявам на такава. Всички трябва да си зададат въпроса - редно ли е живущият да плаща, за да паркира на улиците около дома си и ако счете, че не е редно, то по-добре да ни подкрепи, за да не се налага утре и той да заплаща за това право.
Подозирате ли, че има внедрени лица на протестите, които подтикват към раздори?
Напълно е възможно. Вече очаквам всичко. За 20 дни толкова се изговори и изписа, обвиниха ни, че дори протестите ни са платени. Факт е, че за кратко време се събрахме толкова много хора зад една кауза и е възможно да има и провокации.
Какво ще предприемете, ако наредбата все пак влезе в сила на 1 октомври така, както беше гласувана?
Засега ще изчакаме заседанието на Столичния общински съвет на 13 септември. Тогава ще бъдат обсъдени и докладите на група общински съветници срещу наредбата.
Аз се надявам да успеем да организираме един истински голям протест, защото за мен блокирането на кръстовища не е решение за всеки. Сигурна съм, че след влизането на сила на новата наредба, много хора ще усетят лично негативите от нея, ще натрупат недоволство и вероятно ще ни подкрепят.
Miki
на 13.09.2012 в 23:58:37 #23Гоши До тук добре, но какво ви е становището за тези които живеят в центъра? Каква е тяхната алтернатива? Ние от крайните квартали не плащаме такси за да оставяме колите си на улицата пред жилищата си. Когато ни се наложи да отидем в центъра, можем да отидем с метрото например, можем и с колата си ако се налага. Ще си платим краткия престой в синята зона да речем, ще си свършим работата каквато сме имали и дим да ни няма. Ами тези които живеят в центъра какво да правят? Защо те трябва да плащат нещо за което ние не плащаме? А ако на всичко отгоре им вдигнат цените на въпросните винетки, както ще стане скоро? Ако нямат пари да платят или с право не искат? Какво да правят? Къде да паркират колите си? Да си ги продадат? Та тя тази наредба посяга и върху човешкото им право да имат или да нямат кола. Ами ако алчните общинари не отстъпят и въпросните дискриминирани заведат съдебен иск срещу общината и не го спечелят? Знаете ли че следващия такъв иск ще е за това да плащаме всички щом ползваме държавна земя. Е те този иск със сигурност ще го спечелят. Няма съд и власт, които да не искат данъци, такси, глоби, по-високи цени и т.н. Те горките постоянно се чудят как да бъркат в джобовете ни а ние простаците сега сами ще им ги поднесем широко отворени. Така че Гоши, ако не промените мисленето си и продължавате да подкрепяте много българската позиция: "Я не сакам да съм добре! Я сакам Вуте да е зле!" покрай такива като вас винаги ще живеем зле. Внимателно прочетете написаното по-горе, помислете и ако можете разберете, че общинари и власт са от другата страна на барикадата. Ако така продължавате да мислите вие и други като вас, съвсем скоро общинарите ще започнат да ви налагат и вас с тоягата с която сега налагат тези в центъра. ГАРАНТИРАМ ВИ ГО! То между другото наредбата за разширяването на зоните и по крайните квартали вече е подготвена. Въпрос на време е приемането и. Нека мине някоя и друга годинка за да свикнем и започнем да го приемаме за нещо нормално и те ти булка спасов ден. Всичко това Гоши съм го писал вече неколкократно в предишните си коментари по темата, но вие пак тенденциозно продължавате да не обръщате внимание на написаното.
svinar
на 13.09.2012 в 14:56:01 #22Taka e goshi. Не е честно! Защо те така, а ние не можем така. Или обратното...? Защо той взима 2000 лв, а аз 200? Не е честно. Ето затова сме най-мизерната и бедна нация в Европа. Злобни, прости тарикати, вечно оглеждащи се в другите, които са им виновни за нещо. Вместо да се обединим всички срещу държавната мафия, ние се джафкаме помежду си. Като куче, което хапе тоягата, а не ръката която замахва. Аз не живея в центъра. Родителите ми живеят там от 65-та година. Не са тарикати и баща ми не протестира плащането на 150 лв на година. Но какво получава срещу тази такса (поредна) - ВЪЗМОЖНОСТТА ЕВЕНТУАЛНО ДА МОЖЕ ДА ПАРКИРА НЯКЪДЕ ОКОЛО ДОМА СИ!!! ...НАГЛО ЦОЦАНЕ НА ПАРИ ОТ САМОЗАБРАВИЛИ СЕ ПРОСТАЦИ...И във всички сектори е така. ТОВА Е ПРОБЛЕМА С ГЛАВНО П!!! И какви офиси в идеалният център Ви гонят? Така било навсякъде? Къде бре? На този град, когато е започвал да прилича на такъв, какви офиси, какви 5 лв? Да продават всички апартаментите си и да ходят в крайните квартали ли? Повечко мисъл Ви пожелавам и по-малко първосигнални реакции и завист! Захапате ръката за да не Ви налага с тоягата докато пукнете в мизерия! Много здраве!
goshi
на 13.09.2012 в 12:45:58 #21А значи те да си развяват возилото из целия център по цял ден и нощ БЕЗПЛАТНО(според вашите искания), а аз да плащам по 2 лева на час и след 2 часа да си махам колата не е дискриминация, така ли? Моля, Мики, отговорете ми на този въпрос! Аз като паркирам пред техните адреси ще плащам, а те като паркират пред моя няма да плащат. И това сигурно не е дискриминация? ------------------ Но ние имаме и още една възможност. Излизаме на улицата, сядаме в колата си и отиваме, където искаме. Тази възможност за нас е безплатна, а за тях не. ------------------ Не ние отиваме в центъра и там си плащаме, а те - не. Обаче Бай Ганя едно си знае и едно си бае. За него щом се вдигат цените, непременно народа е прецакан. Това за него е закон. Не може и да си представи, че може нещо да е по-скъпо, но да е по-достъпно за него. ------------- И друго искам да ви запитам. Защо не обръщате никакво внимание на онази част от коментарите ми в която твърдя, че тази наредба е чист рекет и много ефективна общинска корупционна схема? Това го знае цял народ и всички честни хора у които е останало поне малко достойнство се възмущават от това, а вие с Гоши и Недко това въобще не ви вълнува. Правите се, че не го забелязвате. Кои сте вие? Платени драскачи? Или един платен драскач с много никове ------------- Аз поне съм сам за себе си, за другите не знам. Не обръщаме внимание на тази част, защото нито в темата става въпрос за това, нито хората негодуват заради това, нито това се обсъжда от някой друг, освен от вас. Да прав сте за това и вече ви го казах, както ще сте прав и ако кажете, че са високи цените на горивата, или че няма достатъчно паркоместа в столицата. Обаче тези факти не са предмет на дискусията. Тук става въпрос за цените и за това трябва ли живущите в центъра да плащат.
Miki
на 12.09.2012 в 23:27:52 #20МайкълКапустин | 12.09.2012 10:07 Много хубави предложения относно ходенето пеша, колела и каруци. Но защо ги препоръчвате за хората живеещи в центъра, а себе си не включвате? От спора между мен и Гоши пролича, че и той и аз не живеем в центъра. Предполагам и вие не живеете в центъра. Ако греша поправете ме. Значи ние тримата паркираме колите си на улицата пред домовете си, тоест като тези които живеят в центъра, с една незначителна подробност, те ще плащат ние не. Значи според вас улицата в центъра по-държавна ли е от улицата в Слатина например? И много нагло вие, а не аз препоръчвате други начини за придвижване на въпросните. То алтернативните начини на придвижване са си право и въпрос на избор за всеки. Ние тримата, когато си поискаме можем да се придвижваме по всеки един начин изброен от вас, те също. Но ние имаме и още една възможност. Излизаме на улицата, сядаме в колата си и отиваме, където искаме. Тази възможност за нас е безплатна, а за тях не. Защо? Това според вас не е ли дискриминация? И моля ви не ми отговаряйте с клишета от рода: "Така е в цяла Европа" То в цяла Европа заплатите са многократно по-големи от нашите, пък кой знае защо не копираме техните заплати. И друго искам да ви запитам. Защо не обръщате никакво внимание на онази част от коментарите ми в която твърдя, че тази наредба е чист рекет и много ефективна общинска корупционна схема? Това го знае цял народ и всички честни хора у които е останало поне малко достойнство се възмущават от това, а вие с Гоши и Недко това въобще не ви вълнува. Правите се, че не го забелязвате. Кои сте вие? Платени драскачи? Или един платен драскач с много никове?
МайкълКапустин
на 12.09.2012 в 15:49:05 #19Важното е, че наредбата ще влезе рано или късно. Най-неприятното в цялата ситуация са смехотворните "организации" като тази която най-много се меси в този протест - а знаете ли, че след протестите за горивата за 1 месец са отворили офис, че дажи имат и секретарки на щат и т.н. Та въпроса е кой ги финансира?...
iavorski
на 12.09.2012 в 14:52:22 #18Капустин, не съм от живущите в центъра обаче се сещам как стоят нещата при мен - лична кола+служебна с която както се казва си върша работата - ако живеех в центъра освен да поискам фирмата да ми плати за служебната кола платен паркинг не виждам друго решение.
МайкълКапустин
на 12.09.2012 в 11:07:25 #17Мики, просто звучи нагло твърдението, че хората в центъра "нямат друг избор". Имат избора на повечето хора в столицата - градския транспорт, могат да споделят патуването в една кола, може да карат колело, да ходят пеша, могат и с каруца ако искат да патуват. Ако не им харесва нищо от тези неща ще си плащат или ще се местят, да си купиш апартамент не ти дава някакви сакрални и вечни права.
Miki
на 11.09.2012 в 20:22:07 #16nedko | 11.09.2012 17:08 Недко, нали се разбрахме като нямате какво да кажете то поне да не пишете глупости? Тогава когато нямате аргументи да подкрепите тезата си и самия вие не знаете защо я поддържате , то в безсилната си злоба, започвате да обиждате. Е, това е много добро доказателство с какъв човек споря и дали въобще си заслужава. Търсете дислексията у себе си, а и не е лошо да потърсите и нещо по-сериозно от този род.
Miki
на 11.09.2012 в 20:10:08 #15goshi | 10.09.2012 20:26 Ами колега, щом не ви интересува къде отиват парите ви и това било друг въпрос, то редно би било тези които не искат да плащат на мафия да не плащат, пък вие плащайте като искате. Вероятно ще кажете, че няма да е честно и ще сте прав разбира се. Сега по същество. Синя зона знаете съществува от години. Когато я направиха, общинарите, като политици обещаваха да употребят парите за решаване на проблема, нищо не направиха и прибраха парите. Сега нагло и нахално искат още, като основен принос за тази наглост е именно безропотното плащане. Ако въпреки протестите наредбата се приеме, как могат да реагират живеещите в центъра? Да си продадат колите? Да ги оставят някъде пред вашия блок например? И третия вариант е да си платят въпросните винетки. Близко до ума е, че след като ние не ги подкрепим, 100% от тях ще отидат на третия вариант. И това с какво според вас ще промени нещата освен че ще пълни джобовете на мафията? Май за вас е доста трудно да разберете, че именно онова намаляване на колите в центъра е в резултат на възпиращото действие на синята зона за хора като вас и мен. Живеещите в центъра пак паркират колите пред домовете си. Те просто нямат друг избор. От коментарите ви личи че все пак завиждате на тези които живеят в центъра. Аз пък въобще не им завиждам. Плащат високи данъци и поне срещу това да живееха добре, а те живеят в една непоносима гмеж и стрес. Освен това те не са богати, както вие си мислите. Богатите и известните въобще не живеят в центъра драги, а в много по-скъпи квартали около София. Та проблема драги ми Гоши е в селяните и в нас, хората от крайните квартали. Точно за това е логиката на часовете и дните в които синята зона е валидна. Вие карали ли сте колата си в синята зона нощно време или в празничен ден? Ето тогава няма никакъв проблем да се паркира в центъра. Тогава там са останали само колите на живеещите в центъра. Ужаса започва още от сутринта в делничен ден. Тогава когато ние с вас и селяните се понесем към центъра и се струпаме под опашката на коня, пък мястото там е само едно. Така че аз въобще не се чувствам дискриминиран като вас, въпреки че живея в краен квартал. И е време да промените мисленето си за парите. Те трябва да бъдат изразходвани за мероприятия улесняващи живота ни до последната стотинка, а не да бъдем ограбвани. С тях трябваше да бъдат направени паркинги, да бъдат изследвани причините поради които ние и селяните хукваме всяка сутрин към опашката на коня и да бъдат употребени известни средства за намаляването на тези причини. Да но алчната кметица и подчинените и няма да направят нищо в тази посока. Напротив! Те биха похарчили пари за да задълбочат проблема, което би им донесло още пари. Вярно, известно решение на този проблем е метрото, ама ние двамата Гоши не искаме да пътуваме с него а с колите си. Е, тогава ще плащаме. И аз за разлика от вас не се чувствам дискриминиран въобще. За това, че ние не искаме да слезем от колите си, живеещите в центъра не са ни виновни. Но ако имаме поне елементарно достойнство трябва да принудим мафията да харчи парите ни за това което намерим ние за добре. И може да бъдете напълно сигурен, че алчността им е безгранична. Ако вие продължавате да мислите така и не подкрепим протестиращите, мафията няма много да се бави и ще разшири границите на синята зона от Витоша до Стара планина.
МайкълКапустин
на 11.09.2012 в 14:39:04 #14Около дома им - няма такъв филм. Има частно и общинско. Където е общинско ще плаща всеки, хората от другите квартали да не са по-прости? "Дамата" от снимката да се връща в кухнята.
goshi
на 10.09.2012 в 21:29:55 #13За това къде отиват парите е съвсем друга тема. Сигурно има няколко човека, дето доста се облажват, но не съм се интересувал наистина къде отиват, тъй като този въпрос мен косвено ме касае. Със сигурност би било доста по-добре тия пари да се харчат за благото на града а не за тия няколко човека, но както споменах това е съвсем друга тема.
goshi
на 10.09.2012 в 21:26:30 #12Според вашата логика, ако аз живея в слатина и паркирам безплатно пред блока си, то следва и (хипотетичен) столичанин, живеещ в центъра да не плаща, защото иначе той е дискриминиран. Вие искате той да паркира безплатно пред дома си, но аз да плащам като паркирам там. А той плаща ли като дойде в слатина и паркира пред моя блок? Той може да си вее возилото из цяла София с винетка, да си кеси по колкото си часа иска както в центъра, така и извън него, а аз ще плащам и ще си местя колата след 2 часа. Така не съм ли аз дискриминирания? И защо трябва аз да съм дискриминирания, като е явно, че аз не съм по-добре материално осигурен от хората живеещи в центъра. Аз не живея в центъра не поради други причини, а защото не мога да си го позволя. Там наемите са по-високи, цените на имотите са по-високи, данъците са по-високи. Който може да си позволи да живее там, всичко да му е по-близко си плаща за тези удобства. В малките градове е по-евтино, а в селата най-евтино. Така е в целия свят. В Лондон (който знам, че не е уместно да се сравнява със София, но все пак) даже и в хранителните стоки в центъра на града е в пъти по-скъпо отколкото по покрайнините. За да няма дискриминирани истинско равенство може да се получи единствено при случая, който сте описал - или всички да плащат, или да е безплатно за всички. Това няма как да стане, най-малкото защото при осигурен еднакъв достъп до центъра на София за 1 млн автомобили ще настане невиждан транспортен хаос.
Miki
на 10.09.2012 в 20:05:52 #11До Недко и Гоши. Недко, вероятно аргументите ви са се свършили, та вече започнахте да пишете глупости и небивалици от рода на някакви системи и някакви комуноиди са ви в главата. Нали уж се разбрахме да не пишете повече за комунизъм и комунисти поради простия факт, че не знаете какво е това? Гоши, надеждата ви, че при платеното паркиране ще намирате по-лесно място да паркирате е напълно логична, но това не означава, че софиянци трябва да бъдат дискриминирани да плащат право да паркират пред домовете си. Улиците както писах по-долу са обществена собственост, и така както цялото останало население на страната има право да паркира пред домовете си на обществена земя, така и софиянци имат това право. Мисля, че в предния коментар съм го написал прекалено ясно. Не виждам какво му е неразбраното и къде има противоречия? Ако просто нямате логични аргументи, с които да ми противоречите, защото явно ви се иска, то поне не се крийте зад такива неверни квалификации. Когато има спор, трябва да има и конкретика. Специално за вас ако ми посочите къде си противореча или какво е неясно ще ви го разясня, но вие не посочвате нищо конкретно. Просто една не отговаряща на истината констатация висяща във въздуха. И бих искал да ви запитам нещо: Щом искате да си плащате за да паркирате под опашката на коня, не се ли интересувате поне малко къде отиват парите ви? Не ви ли интересува къде потънаха милионите събрани от хората от сегашната синя зона? За тях няма отчет, няма и да има. Именно тези пари толкоз се усладиха на кмет и общинари, та си направиха наредба за да ги увеличат. Отчет и за тях няма да има. Както виждате алчността и корупцията вече станаха законни в мафиотската ни държава. Е, може би вие сте толкоз богат, че да не ви интересува колко ще ви искат за да можете да паркирате под опашката на коня. Дори и така да е поне не ви ли интересува факта, че кмет и общинари ви правят на глупак?
goshi
на 09.09.2012 в 22:38:23 #10Чакай сега. От дългия ти пост не видях аргументи в полза на тезата ти. Що реши, че само луд или платен би мислил така. Изложил съм ти моята гледна точка и ти не спориш с мен а ме наричаш луд или платен. Облагата, която ще получа е, че смятам че ще е по-лесно да си намирам място за паркиране, все ми е тая за единия лев отгоре. А ти колега, сам си противоречиш в поста на места, май си се оплел повече от колкото трябва.
Miki
на 09.09.2012 в 16:35:36 #9Май алчните общинари все пак четат форумите та се появиха вероятни платени драскачи, поддържащи абсурдната идея за платеното паркиране. Защото само човек в чиито джоб ще влязат парите грешно платени от народа или платен драскач може да разсъждава така. Другият вариант е по-разбираем за българските условия. Дребни и леко заможни селски тарикати често посещаващи столицата искат да имат място да паркират, както някой по-долу бе писал "под опашката на коня". Вероятно те си мислят че с това поне малко ще си отмъстят на софиянци заради факта, че живеят в бълнуваната от тях София. Ако обаче поддръжниците на платеното паркиране не са общинари или платени драскачи то тогава са буквално луди. Ако някой от тях наистина разсъждава така, то този наистина е буквален идиот. Че сме психически роби, роби сме. Но тогава когато някой по-силен от теб те пороби и те направи на говедо, това горе долу го разбирам. Ама сам да се направиш на говедо щото толкоз ти е акъла, ето това не го разбирам. Ами че ти сам като си се направил на говедо, говедари винаги ще се намерят. Тук искам да обърна внимание на един от коментарите, в който "умния" селянин критикува столичани, че си присвоявали улиците и били толкоз нагли та не могли да разберат, че улицата е на всички та и негова. Да така е. Улиците са на всички. Земята под блоковете в жилищните комплекси и еднометрова тротоарна ивица около тях според променените общински наредби, малко след 1989г., е собственост на живущите в блока. Всичко останало е наше общо. Е, щом е така защо софиянци ще плащат по 150лв. за да паркират колите си на улицата пред домовете си, а другите не? Като ще се въвежда такава наредба, да се въведе за всички, които паркират колите си на обществена земя. Що за дискриминация? Колкото селянина по силата на този закон е собственик на улиците в София, толкоз и софиянеца е собственик на улицата в неговото село. Щом единия ще плаща, честно е да плаща и другия ако оставя колата си на улицата, а не я вкарва в двора си например. Ето защо е честно ако ще се въвежда тази наредба да се въведе за цялата страна. Защо само за софиянци? Даже предлагам въпроса да се внесе за разглеждане от НС, защото се отнася за принципно нещо. Щом искаме да се плаща за това да оставяме колите си на общодържавна земя, то смятам че е честно да плащаме всички които ползваме тази услуга предоставена ни от държавата. Кой ще събира парите от това и за какво ще ги харчи си е негова работа. За да бъде пълна картината на говедото за която писах по-горе. Е, схващате ли колко прост народ сме ако разсъжденията на въпросните поддръжници са истински? МНОГО ПРОСТ!
goshi
на 09.09.2012 в 14:26:04 #8И преди съм казвал: Който може да си позволи да живее в апартамент с цена 1500-2000 евро на кв. метър не би следвало да реве, че му искат по 6.50 евро на месец за привилегията да паркира по центъра за неограничено време. И тия дето се чувстват толкова дискриминирани и искат да са равни с живущите извън центъра що не искат тия винетки да могат да се купуват от всеки, дори от жители, които не живеят в центъра ? И това си е дискриминация. Аз съм готов да давам по 150 лева на година и да си паркирам навсякъде и за неограничено време, но не се класирам. И има и доста други хора, които с радост ще ги дават. Аз пък се чувствам дискриминиран, че някой може да паркира за повече от 2 часа зад ЦУМ, а аз не мога! И тая патка да не обяснява как общината трябва да измисли нещо за намаляване на трафика, защото точно това се мъчи да направи общината с тия мерки. И не ги разбирам изобщо живущите в центъра, хем искат да имат паркоместа, хем искат да е много евтино или безплатно.
Miki
на 07.09.2012 в 01:21:48 #7nedko | 06.09.2012 21:09 Мики не знам къде в Младост живееш, но аз където живея, новите блокове са с гаражи. А няма къде да се паркира защото старите блокове не са предвидени за всяко семейство с две коли да е. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Недкоооо, голям инат сте. Дано все пак успея да ви убедя. За вас специално ще препиша това, което съм писал в предните си коментари по тази тема. Та по социалистическо време, когато се строяха панелните жилищни комплекси като "Младост", "Дружба", "Люлин" имаше нормативи, които определяха между блоковите разстояния, всеки блок трябваше да има паркинг с брой паркоместа не по-малък от броя на апартаментите в блока. Не си спомням цифрата, но на няколко блока трябваше да имат една детска площадка, едно игрище и не знам колко квадратни метра зелена площ. Според тези нормативи се определяше и броя на блоковете в жилищния комплекс. Сега всичко това (както писах в предишния си коментар) остана само спомен. Да вярно е че някои от новите блокове (не всички) имат гаражи, но в никой от тях броя им не съответства на броя на апартаментите. Има и нови блокове, които имат и собствени паркинги, но последните са много малки и въобще не отговарят на норматива. Броят на паркоместата в тях понякога е по-малък и от половината апартаменти в блока. Питахме кмета, защо някой от новите блокове имат паркинги па макар и малки и невършещи кой знае каква работа на живущите в блока? Калкулирана ли е цената на земята в цената на апартаментите и редица други неудобни за кмет и общинари въпроси все свързани с проблема паркиране. Сигурно даже и вие Недко ще се сетите, че ни изгониха без да ни дадат какъвто и да било отговор. Що се касае за старите блокове. Да вярно е че паркингите им не са предвидени за две коли на апартамент, но за една с гаранция. Само че сега (за кой ли път го повтарям) голяма част от тези паркинги са под новите блокове. Онези от тях, които все още съществуват са претъпкани главно от коли на новодомците от новите блокове. Ами няма къде да паркират хората. И благодаря този проблем цената на гаражите е вече почти колкото цената на една гарсониера. Та Недко, не се стремете на всяка цена да излезете победител в спора ни. Просто не се защитавайте с лесно оборими аргументи.
Miki
на 04.09.2012 в 20:40:11 #6Ами така се случва с прост народ. То навсякъде в София и по-големите градове съществува този проблем. Истинският виновник за създадените проблеми и затруднения с паркирането пак никой не го наказва. Живея в "Младост". До 1990г. при нас се живееше прекрасно. След това, въпреки че се славехме, че живеем в Пазарджишки окръг, на строителната мафия комплекса страшно се хареса. Извадиха пари, напълниха джобовете на кметове и общинари и бедите ни започнаха. Както ни натисна дивия капитализъм, така ни натисна и дивото строителство. Блок до блок, върху блок, под блок, над блок, абе изобщо навсякъде блок. Застроиха зелените площи, детските площадки, игрищата, паркингите и съсипаха комплекса. Два пъти спонтанно се събирахме на протест, събирахме подписи и нищо! Глас народен, глас в пустиня! Беше ни отговорено, че решенията за строителството ги взимат много по-умни от нас общински съветници, които решения са напълно съобразени със законите и ние тъпаците просто трябва да си траем. Не знам колко умни са властните простаци, но комплекса ни заприлича на бетонна стена, та даже и бездомните ни кучета разбраха, че така не се строи, само "умните" (разбирай корумпирани и алчни) кметове и общинари по обясними причини не го разбраха. Сега на местата на паркингите има нови блокове. Естествено тези блокове бяха населени с новодомци. Сега нито те нито ние има къде да паркираме. Понеже както казах вече сме прост народ, не потърсихме вина от виновния, а започнаха едни кавги и караници, драскане на коли, пукане на гуми, та даже се стигна и до побойща. Общинарите седят отстрани и ни се кефят. И понеже нали ви казах, че сме прост народ, пък общинарите са по-умни, сега в главите им се върти идеята за платеното паркиране, естествено в полза на общината (разбирай общинарите). И когато един народ е прост, винаги можеш да го вкараш в ситуация в която да му бръкнеш законно в джоба. По този начин безскруполния и алчен властник винаги може да изкара пари. Така че докато сме безропотни говеда, ще живеем като такива. Що се касае до това дали въпросната наредба е законна и противоречи ли на конституцията. Това съвсем няма да оправи нещата защото и да се стигне до съд, то съда са част от властта. Ако има законови или конституционни пречки, то те могат да бъдат коригирани от властта. Не знаете ли че те правят и конституцията и законите? Властта се подчинява само на един господ: алчност за пари, а пари се смъкват само от гърба на безмилостно експлоатирания народ. До като допускаме тези които живеят и богатеят на наш гръб да определят със закони и наредби колко дълбоко да бъркат в джобовете ни така ще е! Крайно време е да станем народ и подкрепим софиянци.
evt
на 04.09.2012 в 16:06:26 #5Реално с новите буферни паркинги и цената на която те се предлагат, се увеличава синята/зелената зона на града с няколко хиляди паркоместа и то на места, където такава зона няма и никога няма да има (Пример: в полето до Метро на Цариградско шосе!). Несъобразеното и в този случай е цената. Тази цена би била коректна, ако паркингите, бяха направени в центъра на града, но такива паркинги в периферията на града в цял свят са безпатни. За да има ефект от тази мярка най-добрия вариант може би е, да е обвързано със отстъпка от едната услуга. Пример: Ако си купиш билетче/карта от градския транспорт паркингът е безплатен или обратното. Друг пример за Администрацията на София по тази тема, трябва да са големите търговски центрове: голяма част от паркингите са безплатни. Плащат се само (и то на символична цена от 1 лв. за 4 часа!) тези, които са наистина в центъра! Но тук отново се показва липса на какъвто и да е опит за анализиране на процеса, който е нов за нашата Администрация и това ще и послужи като оправдание, когато гражданите най – после ги заставят или някой то Администрацията „узрее” да се променят нещата!
grigo
на 04.09.2012 в 12:54:07 #4Тия какво ореваха света, никакъв рекет не е това, не живеят по времето на социализъма та да имат собствени паркоместа пред дома когато имаше по една кола на 4 семейства? Да вземем например една уличка като Христо Белчев - ако всички живущи там си паркират колите на улицата, трябва да ги сложат една върху друга и да не може да се минава! Идеалният център не е за живеене, а за офиси и магазини, така е навсякъде по света, а не като в България - бизнеса в Бизнес парка на една туба бензин от центъра, а разни тарикати живеят на центъра и реват че им било скъпо! Ще си плащат и това е! Друг е въпроса, че и в общината са пълни боклуци и не влагат тези пари в нови паркинги и няма никаква прозрачност къде отиват