Генералният директор на НКЖИ, инж. Милчо Ламбрев, пред news.bg

Г-н Ламбрев, в края на миналата седмица стана ясно, че ЕК е одобрила ОП Транспорт и транспортна инфрастуктура 2014-2020. Какво означава това за НКЖИ?
Ние и през предходния период на ОП Транспорт не спряхме да работим за подобряване на ЖП инфраструктурата. В него са включени отсечките от Пловдив до Свиленград, които се работят с пълна сила и в момента, като се надявам в края на 2015 г. да се поздравим с готово рамо от Пловдив до Свиленград. Работим и по рехабилитацията на отсечките Пловдив - Бургас и Пловдив - Септември, които също работим, за да приключим в срок.
По отношение на проектите 2014 - 2020 направихме всичко необходимо, така че да поемем нещата в наш контрол и тези проекти, които са ни необходими са вече в ход. В момента се провеждат процедури, които са във финалната си част по отношение на избор на проектанти. На финалната права сме по отношение на издаването на Подробните устройствени планове по линията София - Елин Пелин и Елин Пелин - Септември, Видин - Медковец, възел София и др.
Надяваме се да можем да включим и отсечката София - Елин Пелин, в обхвата на програмата, тъй като там трасето е равно и няма нужда от отчуждителни процедури
В момента имаме абсолютна проектна готовност с отсечката Оризово - Михайлово, която е втора фаза на проекта Пловдив - Бургас, проект има и за жп възел Бургас. Там най-скоро ще обявим конкурси за изпълнители.

Кога ще обявите тези конкурси?
В момента се подготвят тръжните процедури и се надявам в средата на март да обявим конкурс за строителството и на двата проекта.

Какво очаквате да реализирате по инструмента „Свързана Европа"?
По инструмента Свързана Европа се очаква да имаме възможност на направим трасето Драгоман - София.

А по Плана "Юнкер" има ли възможност да се реализира някой от проектите, за които към този момент не е осигурено финансиране?
Такава информация до нас не е достигнала, но се надявам и по този план да можем да реализираме проекти в ЖП инфраструктурата. Очакваме в най-скоро време да разберем и тогава ще може да кажем повече информация.

Какво си пожелавате за следващата година?
На първо място пожелавам на всички мои колеги от железопътния бранш - здраве, здраве и пак здраве, както и много успехи на строителните площадки. Искрено се надявам 2015 г. да бъде по-добра и да не е съпътствана с толкова природни бедствия, както беше 2014 г., така че да можем да вървим напред и нашите резултати да се виждат. Целта е хората да виждат, че инфраструктурата се подобрява и това да ги накара да ползват повече влакове.