Удължава се срокът за подаване на офертите за ТОЛ таксите. Това стана ясно от коментара на регионалния министър Николай Нанков в кулоарите на НС. Всеки ден ни е ценен, подчерта той.
Над 600 милиона лева губим от липсата на тази система, стана ясно от думите на Нанков. Това е 2000 километра рехабилитация на път, нов магистрален участък. Трябва да решим проблема с ТОЛ-овете, за да решим и спрем войната по пътищата, категоричен е регионалният министър.
Той е убеден, че офертите на кандидатите са готови. Лобито на винетките спирало процеса. Нашата основна цел е максимално бързо да разгледаме офертите, изтъкна Николай Нанков.
ТОЛ системата щяла да помогне и с борбата с контрабандата. Това било и солидарен модел на заплащане. Трябвало по адекватен начин да се таксува транзитния трафик.
Нанков е направил справка с предишни правителства. Над 80% от питанията към регионалните министри са именно за ТОЛ системата. Самият Нанков е за ТОЛ системата, комбинирана с електронни винетки.
Припомняме, че още преди четири месеца лично президентът Румен Радев се обяви против възобновяване на процедурата за възлагане на обществена поръчка за тол таксите.
Това беше и едно от първите явни противоречия между премиера, тогава втори мандат и в оставка, Борисов и новия държавен глава.
Сега Борисов е начело на правителството отново, а екипът на министерството, наследил лиляна Павлова, още от началото заяви, че възобновяването на идеята за въвеждане на тол система за събиране на пътни такси е един от приоритетите му.
шемет
на 19.05.2017 в 12:48:21 #1Боже, защо? Този е по-зле и от Лилето!!! "Над 600 милиона лева губим от липсата на тази система, стана ясно от думите на Нанков" Наков, въпрос на гледна точка! Искаш да ни вземеш 600 млн./год. Излиза, че или ти губиш, или ние губим. "Трябва да решим проблема с ТОЛ-овете, за да спрем войната по пътищата, категоричен е регионалният министър." Наков, нещо логиката ти куца. Ако са калпави пътищата и заради това е войната по пътищата, да подкараме нещата по ред. АПИ да обяви кои пътища са опасни, какви мерки са взимали до сега, какъв е резултата и какво предлагат за напред. И понеже става дума за жертви - виновните кои са?! Защо не е ограничена скоростта по скапаните участъци?! Защо, като сме толкова зле, имаме най-висока разрешена скорост в Европа (изключение правят само някои магистрали в Германия)?! Не може да искате 600 млн.год. с лафа - Трябват ни! Това не е икономически разчет!! Къде отиват средствата от акциз на горива? Официално България е единствената страна в ЕС, която декларира 0% средства от акцизи, вложени в пътната инфраструктура! Така е от затварянето на Фонд Пътища - повече от 15 години.