Евродепутатите си свършиха работата по мобилния пакет. Сега е ред на българското правителство да образува пътен алианс на ниво държави и да блокират това предложение в Съвета на Европейския Съюз.
Това е мнението на евродепутата Петър Курумбашев, който още през месец май изтъкна активността на българските евродепутати за пакета "мобилност", изпратено до медиите.

"Ние не успяхме да разберем, например, защо, ако шофьорите са носталгични към техните семейства и трябва да се връщат на всеки три седмици, това важи и за камионите?", запита иронично Курумбашев след разговор с евродепутата Исмаил Ертуг, който, по думите на Курумбашев, е идеолог на това предложение.

Българските евродепутати защитават исканията по пакета "Мобилност"

Българските евродепутати защитават исканията по пакета "Мобилност"

Но ги безпокои формираното мнозинство в ЕП и съотношението на силите

Припомняме, вчера евродепутатите на заседание в Страсбург решиха пакетът за мобилност да бъде върнат за преразглеждане в комисията по транспорт и туризъм (ТРАН). Законодателният процес ще започне отначало. Така ще може отново да се внасят изменения по предложението на Европейската комисия (ЕК).

По този начин българските евродепутати ще могат да продължат да защитават интереса на превозвачите на страните от Източна Европа и в частност на тези от България.

Исканията са: камионите да не се връщат в страната на регистрация за натоварване и разтоварване на всеки три седмици; директивата за командироване на работници да не се прилага за международния транспорт; международните шофьори да имат правото и възможността да почиват в кабината на превозното средство; да се удължи срокът за влизане в сила на задължителните интелигентни тахографи.

Според Курумбашев в тази битка има лагери на географската, а не на политическата периферия на Европейския Съюз, като от едната страна са Португалия, Ирландия, Финландия, България, Хърватска, Румъния, Гърция, трите прибалтийски държави и Вишеградската четворка.
От другата страна са останалите държави от географския център на Европа - Бенелюкс, Германия, Австрия и скандинавските държави, заяви българският евродепутат.

Припомняме, част от изискванията на пакета "Мобилност" са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки три седмици. След третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

Предвиждат се промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а у нас са близо 70 000. "Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП", заявяват от бранша.

Недоволството от пакета "Мобилност" започна да излиза в медиите от януари 2018г. На 4 юни евродепутатът Андрей Новаков обяви пълна победа за българската позиция в комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. Той определи това като капитулация на пакета "Макрон".

Малко по-рано същият ден представители на българските превозвачи проведоха извънредна среща с министъра на транспорта Ивайло Московски, на която бяха обсъдени предложения за промени в мобилния пакет, който стана известен като пакета "Мобилност" или пакета "Макрон".

След срещата Йордан Арабаджиев от Съюза на превозвачите съобщи, че ако мерките, предложени от ЕК, се приемат в този вид, то българските превозвачи няма да имат друг избор, освен да инициират референдум за излизането на страната ни от ЕС.