„БДЖ – Пътнически превози” не е предприело отмяна на влакове, а само временни промени в разписанието на някои от тях. Това твърди в своя позиция ръководството на БДЖ, посочвайки, че правят това „във връзка с тенденциозни коментари по повод временно спиране на влакове”.

Оттам уточняват, че последните капиталови ремонти на локомотиви на БДЖ са извършени в периода 1993 г. – 1996 г. като през 2002 г. е закрит и последният завод за ремонт на локомотиви в България. Въпреки това дружеството се ангажирало със спешни ремонти на локомотивния парк, гарантиращи спазването на разписанията от 15 септември 2016 г.

"От началото на кризата и заплахата от фалит, финансовото състояние на БДЖ никога не е било по-добро от днес. „БДЖ – Пътнически превози” и „БДЖ – Товарни превози” отчитат положителен финансов резултат за първото шестмесечие на годината. В резултат от преструктурирането и оздравяването задълженията към банките кредитори са намaлени с 400 млн. лева. Реформите ще продължат до пълното възраждане на БДЖ", отбелязват от ръководството на БДЖ.

По повод на спортната дейност от БДЖ уточняват следното: Футболният клуб „Локомотив БДЖ” бил отделно от БДЖ юридическо лице с нестопанска цел.

Финансирането му се осъществявало изцяло чрез спонсорска дейност и няма нищо общо с финансите на БДЖ. Отборът е съставен изцяло от служители и работници на отделните дружества в „Холдинг БДЖ”. Ръководството на БДЖ щяло да продължи да насърчава развитието на работническия спорт, така както се прави в цивилизования свят.

Припомняме, вчера БСП се обяви категорично против спирането на над 70 влака на БДЖ. Левицата поиска оставката на ръководството на БДЖ - генералния директор Владимир Владимиров и настоява за ново ръководство без футболни амбиции