Необосновано е уволнението на ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура". В това бе категоричен в ефира на "Нова" бившият шеф на агенцията Георги Терзийски.
В четвъртък служебното правителство уволни Терзийски и заместниците му проф. Олег Асенов и инж. Иван Досев. Като мотив бе посочено - авансови плащания по проекти за строителство на пътна инфраструктура, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.
По думите на Терзийски именно авансовите плащания били условието, за да започне един проект да се реализира на първо място.
"Проектната готовност и разрешението за строеж не са условия за плащане на аванса. Те са следствие от плащането на аванса. Подготовката за строителството е много по-тежък процес, отколкото самото строителство", заяви уволненият шеф на Пътната агенция.
Терзийски коментира и казуса около държавното дружество "Автомагистрали" и съмненията на членове на Комисията по ревизия в бившия парламент на непрозрачно изразходване на 5 млрд. лева.
"Как са разходвани непрозрачно тези пари? Кой го казва? Аз няма как да твърдя това, тъй като съм сигурен, че това не е така. Това е още едно внушение, който никой в комисията не разясни. 5 млрд. са средства осигурени от правителството, за да се гарантира необратимостта на изграждането на големите инфраструктурни проекти, а не са по сметките на "Автомагистрали", категоричен бе Терзийски.
Също като "внушение" определи Терзийски това, че в България се строят най-скъпите магистрали в Европа.
"В България строим най-евтините магистрали в Европа. Има изследване на Камарата на строителите, което го показва. Нека експертите да говорят."
Единствената магистрала, влизаща в класацията на най-скъпите в Европа била АМ "Люлин" със средна цена 9 млн. евро на километър. Тя обаче била проектирана и строена при предни управления - през 2005-2008 и "при съвсем други нива на цената на труда и материалите. "След това се налагаше да ремонтираме тази най-скъпа българска магистрала, оправда се Терзийски.
projekt
на 31.05.2021 в 11:56:27 #8oktavian същия като лидера Бат Бойко тъпото парче опорка след опорка и нищо по същество. кой знае руски, кой английски, кой като теб само български. може би си забравил че Бойко в парламента не ходи. аз няма как да знам друга информация освен това което Бойко предоставя на медиите и те го доставят на нас, обикновените данъкоплатци. ако ти имаш по достоверна информация може да я споделиш с нас. но това не променя факта който е видим. тук не говорим само за скъпо и евтино. тук говорим за некачествено изпълнение. тук говорим за пътища които пропадат. тук говорим за това. тук говорим за ремонти в София които няколко месеца след това пропадат. тук говорим за наводнение на нов участък от метрото който се наводнява от река която е там от дълги години, но всички са изненадани от нивото на реката. и отново реката е виновна. в първите години на управлението на Бойко всички бяха изненадани че януари е паднал сняг и това беше оправданието за непочистените пътища, а иначе Бойко говори как във въздуха ловели снежинките и затова отивали много пари. а като падне сняг и са изненадани. магистралите пропадат. те не се нуждаят от ремонт. те се нуждаят от това да се направят наново. а това с гаранцията е голяма глупост. какво означава един път да е в гаранция. това не е телевизор дето да отидеш да си купиш нов. това е нещо което ще стои там 50-80-100 години. ти не можеш да правиш основен ремонт на 2 години. това не е износващ слой. това са основи. като смениш горния слой асфалт, то пътя пак си пропада защото проблема не е в асфалта. проблема е в основата. това е като да си купиш нова кола и да те успокояват че има гаранция, но от 5 години гаранция, тя 4 години е в сервиза и накрая ти я връщат и ти казват, сори ама гаранцията изтече. от тук нататък плащаш за ремонт. а това за русофиулите и русофобите и голяма простотия. той пътя не е построен качествено. този участък от Стара Загора - Чирпан е правен по времето на Станишев. и какво от това. това не промяна факта че пътя е некачествен. пътя преди Карнобат е правен по времето на Бойко, но това не промяна факта че пътя е некачествен. ето пътя правен по времето на Бокйко се разпада, но Бойко не изисква от АПИ да изискат гаранция и всички ремонти да се правят по време на гаранционния срок. участъка от Чирпан изчакаха да минат всички възможни срокове за предявяване на гаранция и след това от бюджета отпуснаха пари. същото ще стане и с отсечката при Карнобат. русофили и русофоби е само в твоята празна тиква. това че пътя е построен калпаво е заради кражбите на Бойко и компания. за това не са виновни руснаците, Радев, Корнелия Нинова, Путин, папата, марсианците, илюминатите или някой друг. виновна е алчността на Бойко и екипа му. той си избира екипа. нима той не се движи по тези пътища. нима не усеща дупките. това да се оправдава че не бил той виновен е смешно вече. той не строи. той не проверява. той обаче може да помоли съответния министър да изиска проверка. а не от АПИ да бранят бившия си началник и да говорят как били правени десетки проверки и всичко било ОК в тези проверки. помните ли пътя до Своге когато загинаха двайсетина човека. имаше лаборатория, ама тя била на сина на строителя. и всичко бе наред според тази лаборатория, то загинаха хора. така че е време Бойко да ходи в затвора. ама няма как след като Гешев му вика "шефе" и "началника"
psp_11
на 29.05.2021 в 17:46:54 #7Не разбрах какъв е проблемът в АПИ да има проектанско звено?!?!?!?!? Магистралите ще са за същите пари, но няма аванасово плащане, а има годишно плащане на 15% по 7 год. (както е в Германия) с безлихвен заем към фирмите спечелили проекта. Така фирмите ще имат 7 год. постъпления и ще могат да закупят техника и да неамат персонал А не с досегашната практика за този проект 20 подизпънителня, защото утре могат другите да дойдат на власт и да няма работа..
oktavian
на 29.05.2021 в 13:36:46 #6batnasko, Ти ли си дежурният трол след 12.00 ч.? 1.Лошокачественото строителство, изпълнено от български строители и инженери не е лична вина на Борисов, а тяхна! Той е направил това, което е било необходимо и е осигурил европейско финансиране за пътищата, които действително бяха в окаяно състояние.Това е неговата работа, а не да бърка и полага бетон! 2.Европейските средства не са нужни на никоя партия, а на България! Тук грубо манипулираш, троле! Много грубо!
oktavian
на 29.05.2021 в 13:16:56 #5projekt, Не знам дали някога си чувал, че в срока за съобщаване на дефекти и в гаранционния срок ремонтите са за сметка на изпълнителя. Понеже се информираш от медии е съвсем естествено да не го знаеш. Ти и други неща не знаеш!Например елементарното, че "projeкt:" не се пише с буква "к", а с "c". Руското ти обучение явно си казва думата.На руски може да го пишеш с "к". Измислил си да се кръстиш така за да заблудиш наивниците, че уж си в час с някакви си проекти.Но това което си написал показва пълна профанщина! Убеден съм, че никога в живота си не си писал, или участвал в европроект! И още: Кои сме ние от ГЕРБ, та ме квалифицираш като част от тях?Изобщо не можеш да ме обидиш с такава лепка на етикет! А схемата по която за твое сведение се провеждат абсолютно всички обществени поръчки, от тези за тоалетна хартия и химикалки, до строеж на магистрали е схема на ЕС и е процедура за всички държави членки, без разлика в изискванията, документацията и всичко останало.Както в Нидерландия, или в Германия, или в Дания и Чехия, така и в България.Търговете са електронни, публикуват се във вестника на ЕС, всеки е с уникален номер и пълната документация е обществено достъпна даже и за баба Златка от Панагюрище, ако има компютър и може да работи с него.За всяка обществена поръчка се попълва от участника Единен Европейски Документ и той важи за цялата територия на ЕС. Ти понеже си профан и не ползваш Интернет не знаеш как да получиш за секунда цената на всяка без изключение обществена поръчка.Затова получаваш манипулирана от медиите информация за наивници.И веднага се втурваш да лъжеш още други хора. Няма начин да ти чета повече лекции.Писна ми! Най-простият начин е да посетиш Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП)“ (Може направо така да го напишеш в търсачката),там дори без да си регистриран да отвориш документацията за всяка без изключение обществена поръчка и ако искаш да си разпечаташ всички документи с имена на фирми, процедури цени, срокове, гаранции, комисии за оценка с имената на членовете и протоколите за избор на изпълнител. Ти обаче си един прост трол, който лесно го водят за носа! И абсолютен профан, разбира се!
projekt
на 29.05.2021 в 12:21:06 #4тоест "oktavian" според теб сегашната схема е ОК ли. да правим евтини магистрали които обаче след това непрекъснато да рентираме. вярно че за строителството получаваме голяма част от ЕС, но ремонтна го плащаме само ние. през последните годни, и при БСП и при ГЕРБ, няма нито един път който да е построен както трябва. всички пътища са пропаднали и това показва неправилно и некачествено изградена основа. тук не говорим за износващия слой. говорим за тотално компрометирано строителство. голяма част от пътища по които се движим са построени по времето на лошия комунизъм. голяма част от тези пътища са все още здрави. на друга част които е ремонтират се сменям само горния слой асфалт. но новите пътища не могат да предложат същото качество. след 1-2-3 години и стават на вълни и започвт да пропадат. и тук не мога само да се смени износващия слой асфалт. така че това оправдание че имаме най евтините пътища не евярно. в същност ние имаме най скъпите пътища. както писах, строителството е евтино, но скъпата поддръжка е за наша сметка. ...... 1. според информация в медии - строителството на магистрала струва между 10-15 милиона лева. финансирането от ЕС е 60-70-80%. това означава че на българския бюджет строителството излиза няколко милиона лев 2. според информация в медии ремонта на магистрала в Тракия в отсечката Чирпан-Стара Загора струва 4-5 милиона лева. ..... така че всъщност евтините ни магистрали излизат много скъпи, може би най скъпите в ЕС. даваме 3 милиона за строителство, и после даваме 4 милиона за ремонт. кое му е евтиното...аз не знам. може би вие от ГЕРБ може да отговорите как точно се получават тези евтини магистрали. друг голям проблем е постоянно затворените за ремонт пътища, катастрофи, проблеми с колите, проблеми с полиция....така че хайде моля да спрете с тази мантра за евтините магистрали. Бойко обрече българския народ от тук нататък да прави скъпи ремонти на некачествено изградени евтини магистрали.
oktavian
на 29.05.2021 в 11:37:10 #3Спокойно! Още от утре ще започнем да строим наистина най-скъпите магистрали в Европа. Авансови плащания, към спечелилите търгове няма да има.Ще се оправят кой както може със скъпи кредити.Банките ще тържествуват.Управляващите ще се подсмихват и ще си измиват ръцете. Понеже ще трябва да се харчат повече държавни средства за съфинансиране, пътищата ще се строят с километри по-малко, а магистралите като Хемус и Черно море ще влязат в графа "чакащи" по-добри времена. Строителните компании, които участваха по правилата на ФИДИК - Жълта книга и с авансите финансираха проектански екипи за изготвянето на проектите, сега ще им кажат ДГД и до там.Но за по-големите пари тук ще дойдат и по-скъпите западни компании, ще построят по-малко пътища и магистрали, но затова пък ще отнесат у тях си по-голяма част от българския национален доход.Както правят големите търговски вериги. Те така бе, Миме!
Legalen
на 29.05.2021 в 10:53:49 #2Терзийски не трябваше да го изволняват а просто да го назначат на един нов пост, «барабанчик»! Бойко го наруга пред камерите, т.е. пред нацията: «Защо ми правите тези нумерца, знайте колко бьрзо же вь смачкам. Зимай барьбаньт и трьгвай из селищата да го биеш на мегданьт като глашатайте едно време!» И Георги подви опашката и замина... Човек, който няма чест и самочуствие и го е страх от самовлюбеното парвеню не може да строи магистрали. Гого, само барабаньт...
projekt
на 29.05.2021 в 10:42:34 #1най некачествените сторите. навсякъде след 5 години има нужда от ремонт, но ремонта се изразява във възстановяване на износващия слой на магистралата. а в България, ремонта се изразява в основен ремонт защото магистралите пропадат, нагъват се и какво ли. това не е профилактика и поддръжка. това не ново изграждане на магистрала. да не се прави на ощипана мома. непрекъснато проверяват, всичко е качествено, а пътищата след 2 години почват да се гънат и да пропадат. не могат да изкарат дори гаранционният срок.