Необосновано е уволнението на ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура". В това бе категоричен в ефира на "Нова" бившият шеф на агенцията Георги Терзийски.

В четвъртък служебното правителство уволни Терзийски и заместниците му проф. Олег Асенов и инж. Иван Досев. Като мотив бе посочено - авансови плащания по проекти за строителство на пътна инфраструктура, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.

По думите на Терзийски именно авансовите плащания били условието, за да започне един проект да се реализира на първо място.

"Проектната готовност и разрешението за строеж не са условия за плащане на аванса. Те са следствие от плащането на аванса. Подготовката за строителството е много по-тежък процес, отколкото самото строителство", заяви уволненият шеф на Пътната агенция.

Терзийски коментира и казуса около държавното дружество "Автомагистрали" и съмненията на членове на Комисията по ревизия в бившия парламент на непрозрачно изразходване на 5 млрд. лева.

"Как са разходвани непрозрачно тези пари? Кой го казва? Аз няма как да твърдя това, тъй като съм сигурен, че това не е така. Това е още едно внушение, който никой в комисията не разясни. 5 млрд. са средства осигурени от правителството, за да се гарантира необратимостта на изграждането на големите инфраструктурни проекти, а не са по сметките на "Автомагистрали", категоричен бе Терзийски.

Отстраненият от АПИ Иван Досев: 470 млн.лв. са дадени авансово за магистрали

Отстраненият от АПИ Иван Досев: 470 млн.лв. са дадени авансово за магистрали

Избрани фирми не били участвали, увери Досев

Също като "внушение" определи Терзийски това, че в България се строят най-скъпите магистрали в Европа.

"В България строим най-евтините магистрали в Европа. Има изследване на Камарата на строителите, което го показва. Нека експертите да говорят."

Единствената магистрала, влизаща в класацията на най-скъпите в Европа била АМ "Люлин" със средна цена 9 млн. евро на километър. Тя обаче била проектирана и строена при предни управления - през 2005-2008 и "при съвсем други нива на цената на труда и материалите. "След това се налагаше да ремонтираме тази най-скъпа българска магистрала, оправда се Терзийски.

Дружество „Автомагистрали“ взело аванси за 1.206 млрд. лв.
Обновена

Дружество „Автомагистрали“ взело аванси за 1.206 млрд. лв.

Манолова обвини, че са давани поръчки на близки до властта фирми, Аврамова поиска да не се правят неверни внушения