Независимият общински съветник Борис Бонев подаде сигнал с искане за незабавна проверка до Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ). Повод за сигнала е ремонт на общежитие в столичния гараж "Дружба". Според Бонев той е на силно завишени цени и е започнат без да бъде осигурено финансирането за него.

Ремонтът да бъде спрян, а столичният кмет Йорданка Фандъкова и Агенцията за държавна инспекция да извършат пълна проверка.

Това пишат от гражданската организация "Спаси София", чийто представител в Столичния общински съвет е независимият съветник Борис Бонев.

Скандален ремонт на общинско общежитие възмути "Спаси София"

Скандален ремонт на общинско общежитие възмути "Спаси София"

Цените били многократно завишени като за ново строителство

Столичният автотранспорт е сключил договор за ремонт на панелно общежитие за близо 3 млн. лв. или по 1852 лв./кв.м. (950 евро/кв.м.), пишат от "Спаси София".

Въпреки тежкото финансово състояние на дружеството, общежитието в автобусен гараж "Дружба" ще се ремонтира основно на цени, завишени по няколко пъти над пазарните. "Стойността на практически всички материали е завишена многократно. От топлоизолацията, която ще плащаме 4-5 пъти над пазарните цени, през тоалетните, радиаторите и ламината - от 2 до 4 пъти по-скъпо, та чак до дюбелите и розетките, чиито стойности достигат над 10 пъти цените на дребно", каза Борис Бонев.

Злоупотребите с обществените поръчки на завишени цени са запазена марка на управлението на г-жа Фандъкова и коалицията ГЕРБ-ВМРО, която предлага този доклад", коментира Борис Бонев.

Защо директорът на общинското предприятие "Столичен автотранспорт" Слав Монов е позволил да започне този ремонт за милиони без осигурено финансиране и защо общинският съветник от ВМРО (Карлос Контрера), който е вносител на доклада в СОС, продължава да мълчи по темата и да не дава обосновката за тези високи цени, както обеща преди две седмици, пита Бонев.

Със започването на ремонт за милиони, той е вързал ръцете на Общината, която в момента се чуди откъде да намери тези пари, за да спаси главата на директора на общинската фирма, смята Бонев. Според него за ремонт на панелно общежитие плащаме цена по-висока от тази на нова жилищна сграда от висок клас.

Сравнявайки ремонта на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III", който е далеч по-сложен, и също така спорен, от организацията правят извода, че цената на труда, строителната техника и разходите за доставка са далеч по-високи за обикновен ремонт на сграда, отколкото за сложен ремонт на трамвайно трасе от над 7 км. Изводът е на Стефан Спасов, строителен експерт от екипа на Спаси София.

Според него начислените разходи върху доставката в количествено-стойностната сметка на общежитието са 100%. "Това означава, че за всеки елемент, използван в строежа се плаща двойна цена заради доставката му. Няма логично обяснение за тази огромна разлика в цените на двата обекта", каза Спасов.

Докладът с искане за отпускане на средства е внесен от Карлос Контрера, общински съветник от ВМРО, но беше временно оттеглен след публикация на "Спаси София" за завишените цени. "Разликите са наистина стряскащи. При анализ само на 18 от над 400 позиции в количествената сметка, разликата между предложените и пазарните цени е над 150 000 лева. Отговорността за това безобразие носи и вносителят на доклада, който вече две седмици не дава обяснение за високите цените, въпреки публичното му обещание да го направи", допълни Борис Бонев.