Кметът на София Бойко Борисов изпрати писма до президента и Върховен главнокомандващ на Българската армия Георги Първанов и министър-председателя на страната Сергей Станишев, с които поиска разрешение обходното трасе на това през кв. "Княжево" да премине през стрелбището на военното поделение в Горна баня.

В писмото столичният кмет посочва, че участъкът от Черният кос до Софийският околовръстен път на бул."Цар Борис III" се характеризира с висока концентрация на пътно-транспортни произшествия и основателно е възникнало гражданско напрежение.

Смятам че трафикът, идващ от Перник, има същия обем както трафика, идващ от магистралите Тракия и Хемус.
Сегашното трасе през Княжево няма необходимия габарит, има голям брой кръстовища и светофари, по същото трасе минава и трамвайна линия.
В този участък има големи надлъжни наклони, които са причина за пътно-транспортни произшествия уточни Борисов.

Столичният кмет припомня в писмото си, че през следващата година ще започне изграждането нах магистрала Люлин, проектирана от италианската фирма СПЕА.
По този проект се предвижда за 2020 г. 50% от трафика (35 000 автомобила на денонощие), идващ от Перник към София, да мине по „Люлин", а останалите 50% да остане по съществуващия път през Княжево.

По тази причина Столична община е възложила на фирма „Ню ИТ & Инженеринг"ООД да се проектира обход на Княжево.

Обходният маршут започва от местността Черния кос, минава над жп линията, северозападно от квартал Мала Кория, югоизточно от Домус дере, през стрелбището на поделение № 34340 (Танкова бригада), пресича с подлез жп линията София-Перник, след което се включва в бул."Петко Напетов" и достига Околовръстното.

Стойността на строителството, без отчужденията, ще бъде около 12 млн. евро, уточни Бойко Борисов
Изработването на техническия проект и изпълнение на строителството може да се извърши в срок до края на 2007г.

Новото трасе, с изключение на началните 200 м, ще минава през свободни терени със сравнително малки отчуждения, посочва в писмото си столичният кмет.

Минаването на пътя през военното поделение засяга единствено стрелбището на поделението, което е за леко стрелково оръжие, а не за танкове и няма да се отрази на дейността на танковата бригада.

По настоящем не съществува друга алтернатива за решаване на проблемите на Княжево, подчертава Борисов.

Той допълва в писмото си, че разстоянието от пътен възел Даскалово до кръстовището с бул."Цар Борис III" и Околовръстното по сегашния път е 15 км.
Ако се мине по магистрала Люлин, разстоянието Даскалово до същото кръстовище ще е по-голямо - 26 км.

В писмото си столичният посочва обстоятелството, че вече са направени изчисления за трафика, идващ от Перник и търсещ Южната дъга на Околовръстния път.

Той ще има около 740 млн. лв. транспортно-експлоатационни разходи за първите 20 години или 37 млн. лв. средногодишно уточнява столичния кмет.
Така едногодишните транспортно-експлоатационни разходи са повече от цялата строителна стойност на обхода на Княжево.
А също така ще има милиони кубически метра по-малко изгорели газове.

Това означава, че наред с другите предимства, новият проект ще допринесе до намаляване замърсяването на околната среда, заключава Борисов.