151 млн. лв. са много пари и то за любимите места на софиянци. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов в началото на днешното правителствено заседание, при подписване на договори между Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и Столична община.
Борисов припомни и времето, в което той е бил кмет на София. По думите му тогава най-младият тролей икарус е бил по-стар от него. "Да не говорим за трамваите - нямаше нито един нов трамвай, а автобусите от "Орлов мост" до "Плиска" - черен дим, също бяха стари икаруси. Сега всичко е обновено и като стигнете до метрото - правите скъпа зона в София, така както цяла Европа", посъветва Борисов.
По думите му колкото и да е непопулярно, който иска сам да разхожда с колата из града - трябва да плаща повече, защото замърсява и въздуха повече. "Тези пари трябва да отидат в места, където да свалим хората от автомобилите, вече е по-евтино по-бързо, но и екологично чисто и разбира се тези зони за отдих, парковете, домовете за социални грижи, това, което правим мисля е изцяло за хората".
Подписаното споразумение е за изпълнение на четири проекта за облагородяване на знакови места в София, сред които площад "Славейков", ул. "Граф Игнатиев", зоната при храм-паметник "Св. Александър Невски", градинката при църквата "Св. Седмочисленици", "Западен парк", паркът "Владимир Заимов". Четирите проекта са част от инвестиционната програма на София. Тяхната обща стойност е 173,5 млн. лв., от които 151 млн. лв. безвъзмездна финансова помощ по ОП "Региони в растеж"
Бойко Борисов отбеляза, че след пешеходната зона на "Витошка", която по думите му е станала прекрасна, следва обновяването и на тези места. 125,5 млн. лв. е сумата за изпълнението на втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт, който включва рехабилитацията трамвайни линии по маршрута на линия номер 5 и доставка на 13 нископодови трамвайни мотриси.
Борисов отбеляза, че новите трамваи не само гарантират чистота на въздуха, но и чистота от шума. "Всички тези 20 км. трамвайни линии, които тропат и лопат сега - ще бъде обезшумено, за да могат в тези квартали хората да не чуват тези звуци, които има в момента".
Борисов попита и за Околовръстния път и тангентата - от "Казичене" до АМ "Тракия" и от "Младост" до "Църна Маца", както и връзката с Люлин, при което Фандъкова заяви, че очаква АПИ да обяви процедурата за изпълнител - до средата на март, така че до края на март да започне изграждането и разширението на Софийски околовръстен път.
arso-arsov-YCHhnQ7k
на 21.02.2018 в 23:00:49 #5Серсеми, къде скрихте написанотоот мен
Балканец
на 21.02.2018 в 16:50:55 #4И сега, като я въведат тази ултра синя зона "народните слуги", всичките му там дупетати, министри, кметове, общинари ще са с пропуски, без пари. Т.е. Пак за наша сметка! Покрай тях ще се прикаламисат роднини, приятелчета, мутри, паралии и връзкари. И те за наша сметка! Пак ли ПРИВИЛЕГИИ, другарю Борисо?! Пак за едни има, а за други сметката! А защо всичките учреждения са нацвъкани точно в тази "връзкарската зона", другарю Борисов?! Защо нямаме все още решение за електронно администриране, другарю Борисов? Защо пак ние ще влачим на ръце папки и бумаги в градския транспорт? Понеже сте некадърни и продажни ли? Мамата ви ченгесарска, некадърна!
psp_11
на 21.02.2018 в 13:57:13 #3До 1989 год. ежегодно е подновяван 10-15 % от тогавашния наличен автобусен парк, като средния пробег на автобусите е под 400000 км. В годините на прехода има много нулеви години по отношение доставка на нови автобуси. Първата доставка на нови автобуси е през 1992 год. – 25 броя 12 метрови автобуси Mercedes О302Т, което е подновяване на 1,8 % от тогавашния автобусен парк. Следващата доставка на нови автобуси е през 1996 год. с доставка на 30 бр. 18 метрови автобуси „Chavdar 141”, за менили 2,5 % от старите автобуси. Част от съществуващия автобусен парк за периода 1992-2002 год. е заменен с автобуси втора употреба марка Mercedes от серията О305 (G), произведени 1978-1981 год. През 1988-1989 год.са доставени първите нови автобуси с екологични показатели ЕВРО 2 71 броя и през 2002 год. още 36 броя от марката Mercedes и MAN. През 2003-2005 год. са доставени общо 101 броя автобуси с показатели по ЕВРО 3 от марката Mercedes и ВМС. През 2008 год. са доставени 35 броя автобуси Mercedes С628.310 с показатели по ЕВРО 4 и 9 броя чисто газови автобуса за работа със сгъстен природен газ Tedom C12G с покозатели по ЕВРО 5. През 2014-2015 год. са доставени 126 броя автобуси MAN Lion's City G, работещи само със сгъстен природен газ и с показатели по ЕВРО 6. През 2016 год. са доставени 110 броя автобуси Yutong ZK6126HGA също с показатели ЕВРО 6. Към началото на 2017 год. след извършеното подновяване 8 % от наличния парк е с показатели по ЕВРО 0; 4 % е с показатели по ЕВРО 1; 24 % е с показатели по ЕВРО 2; 19 % е с показатели ЕВРО 3; 7 % е с показатели ЕВРО 4 и 5 и 40 % е с показатели ЕВРО 6. От 2005 год.Дружеството експлоатира модерни нископодови автобуси с накланящ се под и с рампа за достъп на хора в неравностойно положение, като в началото на 2017 год. вече са 340 броя или 58 % от съществуващия автобусен парк. ======= Та до 1989 год. ежегодно е подновяван 10-15% от автобусния парк, а от 2005 до 2017 е 4,8% ежегодно..
psp_11
на 21.02.2018 в 13:46:11 #2Да не говорим за трамваите - нямаше нито един нов трамвай, а автобусите от "Орлов мост" до "Плиска" - черен дим, също бяха стари икаруси. ===== Да нямаше живи свидетели да ги раздумва тези лакардии... Но селото няма как да изгони от себе си..
beretta
на 21.02.2018 в 12:09:28 #1и веднага губи целия център на следващите избори!