Председателят на 51-ото Народно събрание доц. Наталия Киселова се надява и заяви, че ще положи всички усилия Народното събрание да заработи и да има парламентарни комисии. Това обещание тя даде при участието си в дискусия "Ред, законност и сигурност на пътя", организирана от БСП-Обединена левица във връзка с превенцията на войната по пътищата. 

Всякакви предложения за промени в Закона за движение по пътищата трябва да бъдат разгледани от съответните комисии, а Киселова посочи, че трябва да се разгледат всички възможности за превенция преди ожесточаване на наказанията. Според председателя на парламента с една разпоредба в Закона за движение по пътищата или ГКП няма да се решат проблемите, а проблемите са многоаспектови.

Тя се надява 51-ото Народно събрание да бъде по-различно от другите, които се разпускаха и не обръщаха внимание на проблемите, които засягат по-неприятен начин българските граждани - проблемите с агресията на улицата. Травматизирането на млади хора, загубата на крайници са проблеми, които осакатяват човек завинаги, което има сериозни последици за пълноценно включване на хората в интеграцията на живота, каза Киселова.

ИПБ: В България има нестабилна транспортна система, при която анализ на риска липсва

ИПБ: В България има нестабилна транспортна система, при която анализ на риска липсва

През 2024 г. 479 души са загинали при тежки ПТП-та, а 9046 са ранените

Тя се надява без популизъм да се намерят дългосрочни решения за войната по пътищата, а не да се взимат кратковременни мерки. Народното събрание е отворено за всички предложения за промени, касаещи пътната безопасност, които освен че могат да спасят човешки живот, но и да не травматизират хората по пътищата, завърши изказването си доц. Наталия Киселова.

Дискусията на БСП-Обединена левица уважиха народни представители от ГЕРБ-СДС, БСП, "Възраждане", Богдан Милчев от Института за пътна безопасност, инспектор Мария Ботева от "Пътна полиция", представители на Сдружение "Ангели на пътя" и др.

Десислава Малчева, председател на Фондация "Ани и Явор", заяви, че трябва превенция в обучението на новите млади шофьори като основна предпоставка за възможни катастрофи на пътя. Тя запита има ли ясно дефинирани правила на придружителя, ако непълнолетен е направил катастрофа със загинали на пътя хора. Може ли човек на 70-годишна възраст да бъде придружител на млад шофьор?, попита още Малчева. Според нея трябва да се въведе допълнително обучение на младите шофьори и водачи при рискови ситуации на пътя. Допълнително обучението може да включва реакции при възможни ситуации на пътя, което да изгради навици за безопасно шофиране на пътя.

Милчева запита и кога ще започнат да се разграничават пътните инциденти от пътните убийства. Тя настоя да се обърне внимание на употребата на мобилните телефони по време на шофиране.

Петя Иванова от Сдружение "Ангели на пътя" представи снимки на деца между 14 и 20 години, загинали в катастрофи. Тя призова всички родители и народни представители да застанат до тях и да направят така, че всички извършители на катастрофи да получат заслужените си присъди.

Красимир Пъргов от Сдружението на автотехническите експерти по пътна безопасност настоя институциите с дублиращите функции да се обединят в единен контролен орган за специализиран контрол с частични полицейски функции, но да не се бърка в работата на КАТ и на МВР.

Сарафов подкрепял отнемането на колите на пияните и дрогирани шофьори

Сарафов подкрепял отнемането на колите на пияните и дрогирани шофьори

Това той заяви на кръгла маса за безопасността на пътя