Три години вече продължава разделението на Европа на Източна и Западна, заради горещата тема пакета "Мобилност", като най-вероятно лошите за нас очаквания ще се сбъднат в 10 часа, когато ще бъдат обявени официалните резултати от снощното късно гласуване на пакета "Мобилност" в Европарламента. Съпротива срещу него беше проявена от 9 страни.

Страните от Западна Европа, които успяха да прокарат пакета, ще го представят като победа за новите правила срещу социалния дъмпинг.

Според българските евродепутати пакетът обаче налага ограничителни и дискриминационни мерки, а не подобрява условията на труд за шофьорите. На практика дори няма да може да се прилага.

За източноевропейците най-неприемливи са текстовете за задължителното връщане на камиони и шофьори. За септември е предвиден независим доклад за бъдещите екологични последствия от връщането на празни камиони.

Български евродепутати вече се подготвят за следващите крачки - извън Европейския парламент - обмислят обжалване и атакуване дали в съда, дали Комисията.

Моите надежди са насочени натам, защото самата ЕК се отказа от пакет "Мобилност" и въпреки че го предложи преди 3 години, заяви, че не това е имала предвид в началото. Тя не е искала да връща камиони, тя не е искала да връща водачи", заяви евродепутатът Андрей Новаков.

Евродепутатът Петър Витанов обаче смята, че не сме били достатъчно гъвкави, за да успеем да се договорим за нашите интереси. Затова и трябва да се направят съответните изводи.

Новаков отбеляза, че първоначално от бранша на българските превозвачи са искали цялостно отхвърляне на пакет "Мобилност". Едва след като са разбрали, че това не може да стане, са се концентрирали само върху правилата за връщане на камионите и водачите, което е дало възможност на нашите представители да лавират и да преговарят.

Двамата евродепутати са категорични, че в този вид пакет "Мобилност" е трудно приложим, а според Новаков "живота ще направи така, че да отпаднат тези мерки".