Очертаващата се ниска избирателна активност на предстоящия вот за депутати в Европейския парламент накара партиите да извадят от арсенала старите „въдици", но и да търсят „новаторски" решения.

На единия полюс е столетницата БСП, на другия - активистите на НДСВ, които са в челните редици по ексцентричност.

Жълтите ще примамват гласоподавателите с енергийни напитки. Лично Николай Василев участва в публичната дегустация, организирана в централата на НДСВ. Остава и избирателят да се ориентира в „жанра" на дегустацията - политически маркетинг или търговска реклама на питиета.

А че има маркетинг, има. Явно хората са проучили публиката.

Тъй като харизмата на царя беше краткотрайна, по-възрастните - с изградени през годините симпатии към други политически персонажи, явно няма да се хванат.

Затова на прицел са младите. А те обичат енергийни напитки. Но дали обичат мигащи лампички?

На неясната по жанра си дегустация активистите на НДСВ се появиха, закичени с мигащи в жълто и синьо звездички.

Това с европейските символи е ОК. Обаче дали избирателите по примера на кучетата на Павлов ще реагират на лампички? Ще видим през май.

Иначе и питиета, и лампички ще се раздават безплатно на предизборните концерти на НДСВ.

Е, напитките поне звучат оригинално на фона на кебапчетата на столетницата.

Трябва да се признаят традициите на БСП в общуването с масите.

Добрите стари методи в партийната агитация бяха претворени от русенската организация в инициативата „Поговори с приятел". Омайване на познати, съседи, чакащи по опашките.

Рецептата е от времето на ранния социализъм, но е изпитана.

Иначе предизборната платформа блестящо е наречена „Европа за теб". Вместо за Съветския съюз активистите ще агитират за Европейския съюз (по-точно за позиционирането на БСП в европейските структури).

Столетницата щедро ще поднесе на народната душа и чалга емоции - очаква се Азис и Десислава да участват в предизборните концерти.

И това е познато от предишни кампании на БСП. Даже вторият мандат на Първанов беше ознаменуван с чалга.

А къде отиде бодрото „Европа за теб"?

Ако ще влизаме в Европейския парламент с ориенталски трели, гьобеци, провиснал силикон, кичозно облекло...

Не сбъркахме ли концепцията? Азис и Десислава може да са идеални за „Вип Брадър", но в кампания за ЕВРОизбори...

Столетницата май бленува Ориента, не Европа.

По-младият й партньор в политиката - НДСВ, залага на нещо не толкова касово, но със сигурност по-европейско. Символ на кампанията на жълтите е песента на Дони „Правим различен света", създадена специално за тези избори.

Текстът й е написан на бутилките с енергийната напитка.

Ясно, и тук няма да минем без кич!