Служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков представи новите промени по отношение на подготовката на бъдещите шофьори. Идеята е първо да се дигитализира процесът по контрол към автошколите и да се сведе хартията до минимум - целият контрол и база данни да минава в реално време в Министерство на транспорта и Автомобилна администрация, обясни Гвоздейков пред журналисти, след като участва на дискусия в БТА "Карай умно, стигни жив", организирана от "24 часа".
Към момента целият дневник на автошколите е на хартия. Всички данни в дневника, като брой часове и обучение, ще минават дигитално в реално време. Така Министерство на транспорта ще има информация за всеки ученик, който подлежи на изпит - как е преминало обучението, спазени ли са часовете и др.
Друго интересно нововъведение е слагането на таван на броя изпити по кормуване, тъй като до момента такъв няма. В рамките на 6 месеца всеки един водач ще се явява общо 4 пъти, като при неуспешен опит водачът ще трябва да допълни обучението си с нови часове, нова теория и нова практика, обясни министърът. Той е убеден, че резултатът след въвеждането на тази елементи от контрола ще повишат качеството на обучение и контролът.
На въпрос на News.bg каква ще е комуникацията на ресорното ведомство с автошколите, при положение, че на дискусията "Карай умно, стигни жив" в БТА се видя напрежение между него и представител на автошкола, Георги Гвоздейков заяви, че винаги има напрежение между Министерство на транспорта и автошколите. Не всички нововъведения и мерки се харесват на школите, всички си говорят за постигане на високо ниво на пътната безопасност, но не виждам причина някой да бъде сърдит, смята той.
"Всички сме в една лодка и не бива да има разнопосочни мнения относно нововъведенията в шофьорските курсове", подчерта още Гвоздейков, като настоява за по-качествено обучение на бъдещите шофьори. Трябва да има категоризиране на школите и да останат тези, които са най-ефективни, които предлагат качествено обучение и които са с най-висок резултат. Трябва да има един вид оценка и критерии на самите школи, настоя министърът на транспорта.
Според него не е нормално да има толкова много школи, но това предстои да се преразгледа с предложения и законодателни промени. Чрез дигитализацията ще се знае коя школа е с най-висок рейтинг, коя школа си гледа ангажиментите и коя школа постига най-висок резултат. Георги Гвоздейков изрази очаквания всяка една школа да работи ефективно и да постигне нужните резултати.