Министерство на отбраната ще продължи да разчита на МиГ-29 за носене на бойно дежурство дотогава, докогато не бъдат заместени от F-16, block 70, които да поемат изцяло охраната на българското въздушно пространство. В това увери военният министър Тодор Тагарев по време на участието в Комисията по отбрана в Народното събрание.
Тагарев обясни, че това, което неговият предшественик - служебният военен министър Димитър Стоянов проучвал като вариант за заместващ изтребител не е актуално. България не може да си позволи да поддържа втори тип боен самолет, изтъкна главата на военното ведомство.
Той се надява страната да има възможност да се сключи договор за ремонта на двигателите на МиГ-29, с които да се даде глътка въздух на българската авиация. ТЕРЕМ (държавна компания на Министерство на отбраната, специализирана в извършването на ремонт, модернизация и логистична поддръжка на авиационна техника - б.р.) са се отказали от ремонтирането на двигателите на изтребителите, посочи военният министър и добави, че това е решение на борда на директорите на фирмата. Остава втора фирма с по-висока цена, но трябва да се потвърди офертата за ремонта на двигателите за МиГ-29, уточни Тагарев.
По Закона за държавните предприятия военният министър не може да се намесва в оперативната дейност на дружеството ТЕРЕМ защо се е отказало да ремонтира двигателите, но може да изиска доклад, който да бъде предоставен. От думите на Тагарев стана ясно още, че България не бърза да се освобождава от нищо преди да се направят новите прегледи за превъоръжаване по стандартите на НАТО.
По време на участието на военния министър в Комисия по отбрана стана ясно още, че недокомплекта в армията ни е 20%.
Ресурсът на българските МиГ-29 се очаква да изтече в края на 2023 г. Именно поради тази причина Министерството на отбраната води преговори за нови двигатели или за ремонта на настоящите още от началото на 2022 г. Ако родните МиГ-29 останат без двигатели, няма да има с какво да пазим небето си до пристигането на американските изтребители F-16 през 2025 г.
dimitar-dimitrov-Lr8W7Yy2
на 20.07.2023 в 02:46:30 #6Авиацията, както и армията е съсипана. Ако ТЕРЕМ не може да поддържа Миговете, остават поляците. Но и на тях трябва да се плаща. А държавните джобове са обърнати с хастара навън. Скоро Миговете ще започнат да падат поради липса на поддръжка, а F-чета не знам дали ще видим скоро.
MyH4o
на 19.07.2023 в 23:19:28 #5неграмотникът от комент 7 кефи с детинските си изцепки
linkaln
на 19.07.2023 в 21:29:59 #4Докато се утървем от Миг 29, с блок 70 ф16 то Румъния купува директно модернизирания ф 35, а Израел , и Полша могат да купат дори ф 22, а САЩ преминават към шесто седмо и осмо поколение изтребители, цялата съветска, руска или китайска техника дори турски дронове,дори еврофайтер тайфун или френси рафал трябва да преминем към само американско последно поколение или бъдещо поколение изтребители
dimo-pushkata
на 19.07.2023 в 19:45:21 #3Ние търсим Тагарев и това престъпно управление да им ремонтираме чиповете също - жалки слуги на мафията, времето ви изтича! Народе????
gaf-laskaris-A9S6YsqJ
на 19.07.2023 в 17:07:33 #2ВълкСчадъР Донеси едно Ферари ще отида на нивата !
ВълкСчадъР
на 19.07.2023 в 16:02:28 #1За какво са ни тия стара таралясници МИГ 29,те и за поливане на посеви не стават ! Мамалигите купиха 50 Ф-16 за $350М , старички ама и старото Ферари си е Ферари, и е по добро от чисто нова Лада