Година и половина, след като решихме да дадем на Полша да ни ремонтира двигателите за МИГ-овете, за да избегнем руската зависимост, сега се оказва, че все пак нашите самолети ще са с двигатели от компанията майка - РСК МиГ.

Това стана ясно от коментара на военния министър Николай Ненчев след заседанието на ресорната парламентарна комисия. Обявена е обществена поръчка, която се печели от фирма, която ще достави двигатели от руската компания. Преговаряло се за постигане на по-добри параметри за срокове и цена.

Припомняме, преди време бе обявено, че се минава към пряко договаряне за двигателите, тъй като нямало време.

За месец октомври разполагаме с четири самолета МиГ-29, които са на бойно дежурство и общо девет в изправност, за месец ноември също 4 ще бъдат в бойно дежурство и общо девет в изправност.

Взимаме назаем полски двигатели, за да подкараме МиГ-овете

Взимаме назаем полски двигатели, за да подкараме МиГ-овете

Военният министър търсел начин да уплътни времето на бойците си. "30 хиляди военнослужещи има в България, те трябва да бъдат ангажирани, вместо само да стоят и да вземат заплати", заяви Николай Ненчев.

Месец март 2017 г. ще разполагаме с един самолет по-малко, тъй като излизал от изправност един, а през април - със седем.

"Поради тази причина ние се опитваме да договорим по-добри условия по отношение на сроковете, за да получим съответните двигатели малко по-рано и да обезпечим изцяло не толкова възможността за охрана на въздушното ни пространство, колкото да осигурим възможността пилотите да имат необходимия нальот", коментира още Ненчев преди седмица.

На 104-годишнината си ВВС в очакване на нов изтребител

На 104-годишнината си ВВС в очакване на нов изтребител

На военен съвет в МО

Имало опция за европейски двигатели. Експертите, с които министърът разговарял, обаче били скептични, че те могат да бъдат лесно възстановени. Те трябваше да минат през пълна проверка, основен ремонт, което допълнително щеше да натовари бюджета за тях, а евентуално и сроковете, подчерта Николай Ненчев. Това най-вероятно, по мнението му, е накарало експертите да търсят други варианти.

Той отново изтъкна, че не било изгодно да подновим споразумението с руската компания. Не стана ясно обаче защо ни е по-изгодно да вземем двигатели от РСК МиГ, но през посредник.

От РСК МиГ не поемат отговорност за нашите МиГ-ове, след ремонта им в Полша

От РСК МиГ не поемат отговорност за нашите МиГ-ове, след ремонта им в Полша

При чужда намеса, руският производител смята изтребителите ни за бракувани

Това не е въпрос на личен избор, така той аргументира за обществената поръчка, която пак "води към Русия". Трябвало да спазваме Законът за обществените поръчки. Там няма как да въздействам или да проявявам, каквато и да било емоция, обяви военният министър.

Български чиновници пречели за споразумение с РСК МиГ, твърди шефа на консорциума

Български чиновници пречели за споразумение с РСК МиГ, твърди шефа на консорциума

Отказът на РСК от техническа поддръжка на изтребителите създава риск пред пилотите

Класирана била една фирма, предложила най-добри условия и се оказало, че тя има договор с РСК МиГ. Той призна,че все пак имало вариант за директно договаряне с Русия, но това трябвало да мине през ЗОП.

Ние не решаваме кой да кандидатства, поясни Ненчев. Който е имал желание, е можело да кандидатства.