От гражданската организация "Спаси София" питат кмета на столицата Йорданка Фандъкова защо не отива на работа с новата тролейбусна линия 7, за да даде "добър пример" на съгражданите си.

Те напомнят, че за изграждането на тролейбусната мрежа Столичната община е похарчила 4 млн. лева и е унищожила готовата инфраструктура на трамвай 6 в "Лозенец" въпреки протестите и събраните над 5000 подписа от недоволни граждани.

Според организацията е нормално предвид обещанията на Фандъкова, че трасето на трамвай 6 в Лозенец ще бъде запазено и ще бъдат построени десет нови тролейбусни отсечки, именно тя да използва новата тролейбусна линия, която от организацията подчертават, че минава в близост до дома й в кв. "Манастирски ливади", както и до сградата на общината.

Столичани недоволстват заради премахнат трамвай

Столичани недоволстват заради премахнат трамвай

Не одобряват пускането на тролей по трасето и са готови на протест

Вероятно Мерцедесът на НСО е далеч по-привлекателен вариант от стар и мръсен "Икарус", минаващ през 20 минути в пиковите часове и влачещ се 30 минути до центъра в 30+ градуса, но вярвам че г-жа Фандъкова би се справила с това предизвикателство, както го правят хиляди пътници всеки ден, отбелязва Борис Бонев от организацията.

От "Спаси София" изтъкват, че привлекателността на градския транспорт зависи не само от превозните средства, но и от интервалите, скоростта на движение, състоянието на спирките, лесните прекачвания и единния билет за време. Според активистите, пътувайки с градския транспорт, столичният кмет ще може да намери решения за проблеми, които са от години.

"Спаси София" възмутени от липсата на транспортна политика

"Спаси София" възмутени от липсата на транспортна политика

Градският транспорт бил последен приоритет на управляващите

От организацията смятат, че основният проблем на управляващите е, че самите те не се възползват от услугите, които планират, и затова нямат реална представа какви са проблемите на столичани. В случая с градския транспорт от "Спаси София" посочват спирките без навеси, липсата на интегрирана билетна система, както и неконкурентната на автомобилите скорост на придвижване.

Докато това не се промени, София ще продължава да бъде задръстен и неудобен за живот град, убедени са активистите.

Столична община отрича за спрени от движение нови трамваи

Столична община отрича за спрени от движение нови трамваи

Отричат също, че части от новите трамваи се монтират на стари трамвайни мотриси