Управителният съвет на Националното сдружение на общините - НСОРБ поиска среща с президента Радев, за да представи мотивите за необходимите промените в данъка за автомобилите. Това стана ясно по време на заседание на УС на Сдружението.
По думите на председателя му и кмет на община Велико Търново Даниел Панов тази тема е силно манипулирана. Той поясни, че още през 2015 г. Общото събрание на НСОРБ гласува концепция на изцяло нов Закона за местни данъци и такси. С добрата комуникация с правителството в последните години успяхме да променим някои неща в закона, като едно от тях беше за данъка на автомобилите, каза Панов. Той допълни, че това е една от мерките, които ЕС прилага най-вече за чистотата на въздуха.
Председателят на УС на НСОРБ съобщи, че лек автомобил Фолксваген Голф 2, произведен 1993 г. до сега е плащал годишен данък от 25,90 лв. С промените за този автомобил ще се дължи 39,20 лв, което е с 13,30 лв. повече или 1,11 лв. месечно.
За сравнение за Порше Кайен 2003 г., 250 киловата до сега е плащано 30 лв. (регистриран като товарен автомобил, тип "баничарка"). Сега ще плаща 420 лв. или 390 лв. повече, защото некоректно е регистрирано и така е заобиколен закона. Коректните собственици на такива Поршета, които са ги регистрирали като пътни превозни средства ще имат намаление в данъка - защото до сега са плащали по 525 лв., сега ще плащат 420 лв. (Евро 4), обяснява Панов.
За да се стигне до тези промени, в НСОРБ са търсили становища от всички български общини. Промените са одобрени, като те са най-вече в екологичния компонент на данъка и остарялата база на превозните средства.
Във връзка с наложеното президентско вето, Димитър Николов, кмет на община Бургас и член на УС на НСОРБ прави предложение становищата на сдружението, касаещи законови промени, предварително да бъдат изпращани на Президента, за да има ползотворна комуникация между институциите.

USD
CHF
EUR
GBP
dad
на 14.11.2018 в 14:54:43 #8Нашите законодатели съвсем се оляха с новите закони за горивата,гражданската отговорност и пътния данък.Лъжат народа както му дойде разни цаци,менди и пр.тъпунгери.А народът уж протестира!Това не е протест,геносе,фрейнди,господа и другари.Това е разходка по "стъргалото" за разкарване на обяда от хранопровода към дебелото черво,т.е. ходене против запек,а не против грабежа.Защо никой не поиска от вносителите на закона данни за приходите,разходите и печалбите на застрахователите поне за последните 5 години?Зашо има десетки застрахователи,печалбата на които изтича в чужбина (помните ли Олимпик? Държавата да каже:Който не му отърва при тези условия,които са приемливи за народа-да си търси друг пазар.И в крайна сметка да направи една държавна застр.фирма,на коятп можем да търсим сметка.
1abv1
на 14.11.2018 в 14:18:38 #7"Казваш дизелова малолитражка и то 10 от тях = 1.4л ×10=14л" Имах в предвид бензинови мотори, които са пригодени да работят на газ. При тях замърсяването е минимално.
+++++
на 14.11.2018 в 14:07:58 #6Кметове - да изчистим въздуха, като се отървем от тези вредители - хората! Смърт на бедните, да живеят олигарсите и придворните гербави буболечки!
krustio-krosnarov
на 14.11.2018 в 12:23:54 #5Проблемът е във бедността ..малко хора могат да си закупят по нова кола,а пък без кола Неможе.
willow-montenegro
на 14.11.2018 в 11:18:30 #4Оня ден минах преглад на моята 20 годишна,скапана бричка,която е пред разпадане(калници,прагове,и тем подобни)Но технически е "пушка"!Инспектор ли се казва,майстор ли,се хвана за главата! Изгорелите газове с по-ниски показатели за замърсяване,отколкото на новите коли"под 12 години"!Не свързва екологията с годините и с горивото на двигателите,защото първо трябва да спрем самолетите и корабите!Разбира се,че тенденцията е да се премине на нови горива и источници на скорост и мощност,но не по този начин!Увеличението на данъци с такива мотиви,е гавра!Всички сме за чиста природа,дори тези,чиито коли замърсяват,но да увеличаваш на едни,които се чудят как да изкарат месеца,а да намаляваш на други,които се чудят колко и какви нови коли да си купят !!!Нека има повече такива Българи,с нови коли,но да се делим вече и на със старите и с новите,коли ....си е меко казано,тъжно.
ivan-cholakov-mRQJdMzf
на 14.11.2018 в 10:48:09 #3Фирмата има Пикап 2004 г. 2+1,досега плащам 20лв данък, защото е товарен. Сега по новия закон излиза че ще плащам данък около 170 лева. Питам, насърчава ли се дребния бизнес, или се мачка. Има идея да се накажат тарикатите с решетките, на защо да страдат и тези, които са с фабрично произведени такива автомобили, пригодени само за товаро-разтоварни дейности.
1abv1
на 14.11.2018 в 10:32:41 #2" (защото замърсява повече)" Това е доста спорно, да не кажа и лъжливо твърдение. В България повечето стари автомобили са малолитражки на газ. 10 такива замърсяват много по-малко от един нов мощен дизелов джип. Да не говорим, че те се карат от хора, които нямат добри доходи и съответно не пътуват много често с тях. Основното автомобилно замърсяване идва от товарните автомобили с дизелови двигатели, както и от автобусите. Вредата от старите леки коли е силно преувеличена.
mоnkey
на 14.11.2018 в 10:31:57 #1Другарят Радев президентинът е любител на старите таралясници, мизерията и мръсния въздух
Същото се отнася и за тези които са го избрали