При разнообразие на учебници имаме по-голям риск от грешки или дискусионни текстове. Изпратих писмо до всички училища да не приемат подаръци от издателствата.
Това заяви от парламентарната трибуна образователният министър Красимир Вълчев в отговор на въпрос за реда за оценяване и одобряване на познавателните книжки, учебници и учебни комплекти.
Въпросът бе зададен от депутатите Веска Ненчева, Донка Симеонова, Таско Ерменков и Кольо Йорданов.

Новите учебници готови навреме, обещават от МОН

Новите учебници готови навреме, обещават от МОН

Първите уроци може да се появят и в електронен вариант

Отменихме действащата наредба, за да спестим излишна работа. Нямаме увереност, че тази наредба ще доведе до желаните резултати, призна Вълчев.

Той припомни, че в началото на 2017 г. за два месеца има две промени на наредбата за оценяване на учебници и това е довело до изготвяне на нов проект на наредба №6, в която се въвежда специална глава.

По време на отговора стана ясно, че се подготвят промени и за олекотяване на ученическите раници. Учебниците с голям обем да бъдат разделени на две части. За 8-ми клас могат да внасят само един вариант на учебници.

МОН остави на училищата да намаляват тежестта на ученическите раници

МОН остави на училищата да намаляват тежестта на ученическите раници

Олекотяването на ученическите раници не е кампания, а целенасочена политика на министерството

Вторият етап е за оценка на пригодността на всички, които преподават съответната дисциплина, каза образователният министър и призна, че трудно може да се оцени ефективността на тази процедура. Предизвикателство е да подобрим готовността. За това бяха направени тези промени, допълни Вълчев.

139 проекта за учебници минават на втори етап пред МОН

139 проекта за учебници минават на втори етап пред МОН

Проектоучебниците за втори и шести клас получиха оценки

Според депутата Симеонова съдържанието на учебниците трябва да отговаря на учебната програма и да е съобразено с възрастовите особености на учениците. Тя заяви, че освен тежки и обеми текстовете в учебниците понякога са неразбираеми и за родителите. Същевременно съвпадането на периода, когато се оценяват учебниците с ваканциите и отпуските на учителите е било предизвикателство към оценителите да преглеждат по 4-5 учебника на ден.

От представените 258 проекта само два са получили оценка неприложим. Под въпрос е колко е ефективна тази процедура. Колеги предлагат това да е избора на процедура по който учителите ще преподават. Благодари на учителите, каза Симеонова.

Според образователния министър Красимир Вълчев е необходимо да се поддържа постоянен контакт с директорите. Процедурата за оценяване на предлаганите учебници разчита на множеството участници в системата. Ако имаме учебник, оценяван от МОН, ще бъде по-обективна процедурата, допълни Вълчев.