Над 8300 души са съкратени от държавната администрация от началото на мандата на това правителство.

Това каза министърът на държавната администрация и административната реформа след представянето на резултатите за качеството на предлаганите услуги от звената за административно обслужване.

По думите на министър Василев, половината от министерствата не са направили необходимите съкращения от 12%.

Той уточни, че постоянно всяка седмица на заседанията на МС се внасят предложения за съкращения, но „друг е въпросът, че това трябва да става по-бързо."

В случай, че съкращенията не бъдат направени, Василев посочи, че може да се стигне до намаляване на заплатите на административния персонал в даденото министерство, което обаче „си е техен проблем".

Средствата от съкращенията ще доведат до увеличаване на заплатите в съответната структура, тъй като не излизат от нейния бюджет.

Летвата, която ще се гони според административния министър, е цифрата на съкратените да достигне 10 хил. души.

Според него през последните 2-3 години „нивото на квалификация и манталитетът на служителите са се променили".

В тази връзка той отчете факта, че над 80% от служителите в структурите на държавната администрация са с висше образование, и че почти всички са преминали обучение за работа с информационни технологии.

Повечето от административните структури в страната нямат изградени рампи за достъп на лица с физически увреждания.

Това сочи проучването по метода „таен клиент", представено от Дарина Муслева, мениджър „Проекти маркетайс".

Участвалите 406 тайни клиенти са отговорили на редица въпроси, свързани с административните структури в българската държавна администрация.

Според тях масово няма нито кутия за мнения и препоръки, нито т.нар. „харта на клиента".

Интересен е фактът, че голяма част от анкетираните са посочили, че в административните структури са били обслужени в рамките на 5 минути, като в областната администрация близо 50% от анкетираните са били обслужени на момента, без да се налага да чакат на опашка.

Проучването сочи и че като цяло служителите се държат любезно, когато обслужват лично клиента, но когато разговарят с него по телефона масово не се представят и не дават достатъчно добра информация за времето за изпълнение и цената на търсената услуга.
Областната администрация и служителите в нея са рекордьори по отговори на телефонни запитвания - 100%.

В близо 1/5 от случаите няма указателни табели на входа на сградата за местонахождението на търсеното звено, а в повече от половината случаи не се използват двуезични табели.

Като цяло анкетираните са оценили обслужващите ги служители като компетентни и спазващи работното си време.
93,8% от анкетираните са посочили, че в общинската администрация се спазва работното време от служителите.

Николай Василев беше категоричен, че неговите предписания, направени след проверки в инспектората, се изпълняват на 100%, защото - „ги гоним до дупка".