Вдигането на цената на услугата на мобилните оператори е нелоялна търговска практика. Спираме я. Това обяви вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова, съобщиха от ведомството.

Становището й е провокирано от обявеното намерение на мобилните оператори Комисията за защита на потребителите (КЗП) се произнесе, че това представлява нелоялна търговска практика и днес издава заповед, с която го забранява. 

Мобилните оператори вдигат цените след Нова година, КЗП започна проверка

Мобилните оператори вдигат цените след Нова година, КЗП започна проверка

Проверява се дали планираните промени съответстват на клаузите в договорите

"Тя е нелоялна, защото мобилните оператори възнамеряват да вдигнат цената за две години 2020 и 2021 г. накуп", подчерта министър Нинова.

"Искаме да ги предупредим, че ако го направят, ще приложим всички механизми и законови мерки, с които да не допуснем това. Те са няколко: налагане на глоба е най-малкото, тя е в размер от 1 000 до 30 000 лева. Но и второ, ще се обърнем към съда, за да поискаме, ако заповедта ни бъде обжалвана, да се приложи предварително изпълнение, тоест да не се пристъпва към увеличение на цената", заяви Нинова.

Маргаритов: Оскъпяването на мобилните услуги по заявения начин е незаконно

Маргаритов: Оскъпяването на мобилните услуги по заявения начин е незаконно

КЗП ще вземе решения по становищата на телекомите на извънредно заседание

Тя ще акцентира потребителските интереси в работата на Министерство на икономиката и индустрията.

Потребителите са потърпевшите от всяко криза в България - енергийна, икономическа, вдигане на цените, неравноправни клаузи в договорите, нелоялна конкуренция. В същото време потребителите не могат да се защитят сами, това са твърде много усилия, пари за адвокати, такси по съдебни дела, изтъкна Нинова.

Омбудсманът призовава мобилните оператори да не удрят по джоба на българина

Омбудсманът призовава мобилните оператори да не удрят по джоба на българина

Ковачева е обезпокоена от новината за вдигането на цените от 2022 г.

Те са беззащитни срещу "големите" - колекторските фирми, монополите, ЕРП-та, топлофикации, мобилни оператори. "Искам да ги уверя, че от днес ще положим всички усилия те да почувстват, че държавата стои зад тях, че защитава техните права с всички правомощия, които имаме като институции", поясни министърът.

С представители на неправителствените организации са обсъдили идеята за създаване на общи екипи, за да обединят експертизата и възможности на институцията.

"Възстановяваме работата на Националния съвет за защита на потребителите, който не се е събирал от повече от 2 години. Изключително важен орган, който се съсредоточава в своите правомощия, междуведомствени действия и съгласуване между няколко министерства", обясни вицепремиерът.

В заключение министър Нинова каза, че ще бъдат включени активно гражданските организации в решаването на тези проблеми, в бързата и качествена реакция с една единствена цел - всеки потребител да знае, че държавата е до него.