Защо се вдигат цените на услугите на мобилните оператори? Това пита пред БНТ омбудсманът Диана Ковачева.

Тя недоумява защо Комисията за защите на потребителите (КЗП) не защитава потребителите и дори я обвини я шизофренно поведение. Ковачева съветва Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да провери мобилните практики за съгласувани практики, тъй като и трите оператори вдигат цените еднакво. Общественият защитник припомни, че те са на печалба, а и са подпомагани от държавата. Не е справедливо да се вдигат цените на услугите, според Ковачева. Хората не могат да се откажат от клаузите за индексация на цените, както обясни тя. Бездействието на държавните органи е недопустимо, отсече Ковачева. Общественият защитник дори съветва министъра на икономиката да погледне как подопечните му си вършат работата.

За цената на газа тя каза, че Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) е известна с това, че прогнозите й за поскъпването на топлото не се сбъдват. Ковачева критикува, че все още няма дефиниция за енергийна бедност. По думите на Ковачева Министерски съвет може да определи критериите за енергийна бедност. От коментара й стана ясно, че все още няма механизъм за подпомагане на хората от свръхпечалбите на енергийните дружества. Хората с увреждания са най-ощетени от кризите, по думите й.

Ковачева е затрупана със жалби срещу тикет системата в Столична община. Системата за пътуване в градския транспорт трябва да бъде удобна, каза Диана Ковачева.

Държавата да защити потребителите на мобилните услуги, настоява омбудсманът

Държавата да защити потребителите на мобилните услуги, настоява омбудсманът

Причината е предстоящата индексация на цените на мобилните оператори от февруари 2023 г.