И двата клипа на Атака не отговарят на член 64 от Закона за избори за депутати на ЕП.

Това каза на традиционния брифинг на ЦИК Бисер Троянов.

Той допълни, че ЦИК изразява само становище, а медията, до която е адресиран клипът, взема окончателно решение дали да излъчи, въпреки становището на ЦИК клипа или не.
Троянов подчерта, че в комисията не постъпват клипове, тъй като те обикновено са адресирани до медиите, а в ЦИК постъпват, само когато има възражение от дадена медия.
Троянов уточни, че ако клипът е излъчен и засегнатата страна подаде възражение в ЦИК, че с този клип се нарушава предизборната кампания, то съответно ЦИК ще обсъди възможността дали трябва да бъде съставен акт на собствениците, ръководството на медиите, излъчили този клип.

Троянов припомни, че Атака е предложила един клип на БНТ, в който ключово място е заемал Соломон Паси.
Клипът вече е отхвърлен от ръководството на БНТ, като неподходящ за страна с европейски нормални нрави.
Вторият клип, в който персонажът на Соломон Паси е заменен с водача на НДСВ и бивш премиер Симеон Сакскобургодски, също е отхвърлен, като решението на медията е било придружено с писмо, в което са изложени мотивите, подписано от генералния директор на БНТ - Уляна Пръмова.
Писмото е било изпратено до ЦИК.

Бисер Троянов припомни, че от днес стартира предизборната кампания на кандидатите за депутати в ЕП, като тя трябва да приключи на 18 май.

Троянов изброи и забраните относно какво не трябва да се върши в деня за размисъл и в изборния ден до окончателното съобщаване на резултатите - до 21.00 часа на 20 май.
Той заяви, че членовете на ЦИК, на РИК и СИК не могат да носят отличителни знаци на партиите, към които принадлежат, особено в изборния ден, както и че в предизборната кампания не могат да бъдат излъчвани агитационни клипове и материали, накърняващи добрите нрави, честта и достойнството на някой от кандидатите за евродепутати.
Категорично се забранява да се използва общественият градски транспорт за агитационни цели, припомни Троянов.

Той допълни, че предстои да бъде одобрен договорът, свързан с изработването на аудио-визуални клипове, на спечелилата конкурса фирма „Едита Груп ООД".

Троянов уточни, че до 25 април трябва да бъдат изработени и клиповете, свързани с показване на гласуване с издадено удостоверение от друго населено место, както и клип показващ детайлно гласуването на хора с увреждания, а до 5 май, трябва да бъдат готови клип за организация за гласуване на избирателите в изборния ден и клип, касаещ дейността на СИК, който е образователен.

Троянов уточни, че средствата за клиповете влизат в бюджета на медиите.